نقش هوش مصنوعی در بازاریابی

در این مقاله به کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی می پردازیم. هوش مصنوعی در سالهای اخیر پیشرفت های بزرگی کرده است و به سرعت دنیای بازاریابی را در دست گرفته است. از دستیارهای دیجیتالی مانند الکسا و Google Home گرفته تا الگوریتم های جستجو و سیری ، هوش مصنوعی به مشتریان این امکان را می دهد تا به سرعت به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

در این مقاله به کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی می پردازیم. هوش مصنوعی در سالهای اخیر پیشرفت های بزرگی کرده است و به سرعت دنیای بازاریابی را در دست گرفته است. از دستیارهای دیجیتالی مانند الکسا و Google Home گرفته تا الگوریتم های جستجو و سیری ، هوش مصنوعی به مشتریان این امکان را می دهد تا به سرعت به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

انتظار می رود دنیای هوش مصنوعی به حدی رشد کند که با بیشتر جنبه های تجاری و زندگی شخصی ما ادغام شود. Biz Journals پیش بینی می کند که 62 درصد از متخصصان در سال 2018 از فناوری های هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد ، در حالی که 38 درصد از شرکت هایی که در سال 2017 از آنها استفاده کردند.

آزاد کردن زمان بازاریاب ها

برخی از مردم می ترسند که هوش مصنوعی بازاریابان را از انجام آنچه معمولاً بشر انجام می دهد ناتوان کند.

از سوی دیگر ، هوش مصنوعی قادر است بسیاری از کارهای خسته کننده و زمان بر را که مدیران مشاغل کوچک قبلاً باید انجام می دادند انجام دهد تا زمان خود را خالی کرده و بر کارهای مهم تری که نیاز به فعالیت دارند تمرکز کند. تمرکز کردن انسان است. اجازه دهید هوش مصنوعی کارهایی مانند پیشنهادات و خدمات به مشتریان انجام دهد تا بازاریابان بتوانند بر خلاقیت تمرکز کنند و کمپین های تبلیغاتی تخیلآمیز و تعاملی را توسعه دهند (کاری که هوش مصنوعی به هیچ وجه نمی تواند انجام دهد).

خدمات به مشتریان حوزه ای است که باید از هوش مصنوعی به ویژه در چت بات ها استفاده کرد. در سال 2018 ، مصرف کنندگان انتظار دارند به س questionsالات و نگرانی های آنها به سرعت ، در هر ساعت از روز ، در هر روز از هفته پاسخ داده شود ، و این خواسته ای است که انسان نمی تواند برآورده کند ، اما روبات ها می توانند.

هوش مصنوعی علاوه بر آزادسازی زمان برای بازاریابان ، می تواند بازاریابی و فروش را تسریع کند. Ama.org می گوید: “هنگامی که به ربات ها اجازه می دهید به نام تجاری خود دسترسی پیدا کنند ، به مشتریان همان دسترسی را می دهید.” این را بپذیرید و به هوش مصنوعی فرصتی بدهید تا تلاش های بازاریابی خود را دوباره تقویت کنید. مصرف کنندگان در جستجوهای خود از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا سریعتر آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند. بازاریابان باید اطمینان حاصل کنند که محتوای مورد استفاده آنها برای رفع این نیازها بهینه شده است.

هوش مصنوعی می تواند با تجزیه و تحلیل بسیاری از اطلاعات مصرف کننده ، پیچیدگی برند را افزایش دهد. هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی برای پیش بینی نیازها و خواسته های مصرف کننده سریعتر از انسان استفاده می کند. بلکه تعامل با برند و پیچیدگی و وفاداری مشتری را افزایش می دهد.

واقعیت این است که انسانها توانایی تجزیه و تحلیل و دسترسی به حجم زیادی از داده های مشتری را ندارند. اگر هوش مصنوعی بتواند این کار را در چند ثانیه انجام دهد.

تحلیل داده

تحلیل کردن داده ها

برای بهره مندی از مزایای هوش مصنوعی ، باید از آن به درستی استفاده کرد. برای ارسال پیام های مرتبط و کاملاً شخصی باید از هوش مصنوعی استفاده کرد. مصرف کنندگان نسل Y و Z به دنبال “وب سایت و تجربه پیام رسانی کاملاً شخصی” هستند. در گذشته ، شرکت ها می توانستند کمپین های بازاریابی بزرگی را توسعه دهند که تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرد و بسیار م effectiveثر بود ، اما آن روزها عقب افتاده است.

چت بات ها و دستیاران مجازی واقعیت هوش مصنوعی هستند و باید از آنها به خوبی استفاده کرد. اگرچه هوش مصنوعی چیزی فراتر از دستیارهای دیجیتال در بازاریابی نیست ، اما محصولاتی مانند الکسا و سیری بیشترین توجه را از طرف مشاغل و مصرف کنندگان به خود جلب می کنند.

CIO.com همچنین می گوید که دستیارهای دیجیتالی مانند انسان ها رفتار می کنند و در حالی که مصرف کنندگان کامپیوترها و ویژگی های آنها را دوست دارند ، باز هم می خواهند احساس کنند که با انسان در تماس هستند. وقتی نوبت به سازماندهی تلاش های بازاریابی هوش مصنوعی شما می رسد ، این را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که کمپین تبلیغاتی شما دارای یک عنصر انسانی است.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که جستجوهای دستیار صوتی در سالهای آینده افزایش می یابد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که سایت تلفن همراه شما برای پاسخگویی به این تقاضا بهینه شده است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هوش مصنوعی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

از هوش مصنوعی می توان در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرد. هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می شود ، اما هوش مصنوعی بیشتر در رسانه های اجتماعی استفاده می شود و به پیروان کمک می کند تا با برندها ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشند.

هوش مصنوعی می تواند به سرعت اطلاعات و محتوا ، داده ها و سابقه کاربران رسانه های اجتماعی را بررسی کند تا به بازاریابان کمک کند محتوای مرتبط تری ایجاد کنند. فیس بوک همچنین از وظایفی مانند برچسب گذاری خودکار چهره ها در تصاویر برای شناسایی داستانهایی که در newsfeed کاربر نمایش داده می شود استفاده می کند.

اگرچه هوش مصنوعی می تواند تا حد زیادی تجربه کاربر را در شبکه های اجتماعی بهبود بخشد ، اما بسیاری از شرکت ها هنوز تمایلی به استفاده از آن در بازاریابی رسانه های اجتماعی ندارند. امیدوارم این مقاله به خوبی نشان داده باشد که هوش مصنوعی به جای اینکه مشاغل را از بازاریابان دور کند ، می خواهد وقت خود را آزاد کند تا بتوانند بیشتر بر روی کارهایی که انسانها به آنها نیاز دارند تمرکز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هشت − 2 =

فهرست