اشتباهات رایج در انتخاب نام برند

انتخاب نام تجاری یکی از اولین مراحل شروع کار و مهمترین قسمت آن است. در واقع ، انتخاب نامی به یادماندنی یکی از رمزهای موفقیت محصول ، خدمات و تجارت شما در یک بازار رقابتی است و امروزه در بازاریابی اینترنتی بسیار مثر است.

برندی که انتخاب می کنید اصل تجارت است و به نوعی آن را تعریف می کند.

در این پست ، من چند نمونه از مارک های ارائه می دهم که در آینده می توانند منجر به شکست شرکت ها و عقب نشینی در زمینه بازاریابی و فروش شوند:

نام تجاری مبتنی بر مکان

فرض کنید در مشهد پنجره های دو جداره می فروشید و نام انتخابی شما مشهد پنجره است. در واقع با انتخاب این نام ، موقعیت جغرافیایی را پوشش خواهید داد. اما اگر تصور کنیم که مردم شهرهای دیگر مانند تهران بخاطر کیفیت خوب پنجره ها مایل به خرید هستند چه می کنید؟

اگر قصد دارید تجارت خود را کوچک نگه دارید ، انتخاب علامت تجاری بر اساس موقعیت جغرافیایی تجارت منطقی است. اما اگر می خواهید تجارت خود را خارج از موقعیت جغرافیایی خود گسترش دهید ، نامی را انتخاب کنید که شامل نام یک شهر یا موقعیت جغرافیایی باشد. اشتباه خواهد بود زیرا مشتریان بالقوه در مناطق دیگر فکر می کنند که شما خدمات خود را در یک منطقه خاص ارائه می دهید.

نام تجاری مبتنی بر کسب و کار خانوادگی

هنگام انتخاب مارک برای مشاغل خانوادگی ، با مشکلات عجیب و جالبی روبرو هستیم. به عنوان مثال ، این نام ها بیشتر نشان دهنده عزت ، عشق و چیزی آشنا است. مانند عظیمی و پسران ، که نماینده پیوندهای پدرانه ، سنت ها و دلتنگی ها هستند.

با این حال ، یک مارک خانوادگی می تواند اشکالاتی داشته باشد. فرزندان شما ممکن است در آینده تصمیم به ادامه کار خانوادگی نگیرند ، امری که امپراتوری تجارت خانوادگی شما را فروپاشی و از بین خواهد برد ، یا در صورت انجام این کار هنگام ثبت نام با مشکلات قانونی روبرو خواهید شد.

نام تجاری شما باید تمام پیشرفت ها و تغییرات آینده را پوشش دهد. همچنین باید منعکس کننده فرصت ها و خدماتی باشد که تجارت شما ارائه می دهد. سرانجام ، نام تجاری باید به گونه ای انتخاب شود که در صورت هرگونه تغییر یا تحول در تجارت ، بتوان از آن استفاده مجدد کرد.

نکاتی که باید در هنگام ثبت نام تجاری توجه داشته باشیم

نام های نشان دهنده جمعیتی خاص

فرض کنید یک شرکت اجاره دوچرخه در اصفهان وجود دارد. این شرکت به منظور فرهنگ سازی در بین دانشجویان نام “دوچرخه دانشجویی” را برگزید. اما پس از مدتی متوجه شد که گردشگران نیز می خواهند از دوچرخه استفاده كنند ، اما به دلیل انتخاب نام توسط این شركت ، آنها آنها را اجاره نمی دهند. در این حالت ، این شرکت چاره دیگری ندارد: اول ، مهار این مشتریان بالقوه و توسعه تجارت خود یا تغییر نام برای توسعه و ارائه خدمات به گردشگران. فکر نمی کنید چنین انتخاب اشتباهی به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند؟

به یاد داشته باشید دوستان عزیز ، انتخاب مارکی که مخاطبان خاصی را به شما معرفی کند در آینده شما را محدود کرده و به تجارت شما آسیب می رساند.

این مطلب ادامه دارد … .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × پنج =

فهرست