محتوا در استراتژی بازاریابی اینترنتی

محتوا کلید استراتژی بازاریابی اینترنتی شما است. به گفته Hubspot ، حدود 47 درصد از خریداران قبل از تماس مستقیم با شرکت با 3-5 قطعه محتوا درگیر می شوند. این یعنی چی؟ یعنی محتوا کلید هر استراتژی بازاریابی اینترنتی است. با تمرکز واضح بر همه جنبه های تولید محتوا ، کسب و کار شما در موقعیت بسیار قوی تری برای جذب و تبدیل مشتریان احتمالی به خریدار قرار خواهد گرفت.

محتوا کلید استراتژی بازاریابی اینترنتی شما است. به گفته Hubspot ، حدود 47 درصد از خریداران قبل از تماس مستقیم با شرکت با 3-5 قطعه محتوا درگیر می شوند. این یعنی چی؟ یعنی محتوا کلید هر استراتژی بازاریابی اینترنتی است. با تمرکز واضح بر همه جنبه های تولید محتوا ، کسب و کار شما در موقعیت بسیار قوی تری برای جذب و تبدیل مشتریان احتمالی به خریدار قرار خواهد گرفت.

می توان از محتوا برای تعامل با مشتریان بالقوه در هر مرحله از فرآیند خرید استفاده کرد. این مراحل به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

مرحله آگاهی: وقتی خریدار متوجه می شود که مشکلی دارد برای حل آن به کمک نیاز دارد.

مرحله بازبینی: وقتی خریدار مطالعاتی را برای حل مشکلی که پیدا کرده است انجام می دهد.

مرحله تصمیم گیری: هنگامی که خریدار راه حل مناسب را برای حل مشکل انتخاب می کند.

در این مقاله می توانید انواع محتوایی را که در استراتژی بازاریابی اینترنتی استفاده می شود مشاهده کنید. می توانید از این محتوا برای برقراری ارتباط با خریداران در هر مرحله از فرآیند خرید استفاده کنید.

بلاگ هایی که در آنها جستجوی کلمات کلیدی صورت گرفته است

وبلاگ ها ابزار مهمی برای افزایش آگاهی از طریق تولید محتوا هستند. این مخاطب ممکن است هنوز آماده خرید از شما نباشد ، اما زمانی که می خواهید خریداری کنید به خاطر خواهد آمد.

نقاط ضعف مخاطبان خود را درک کنید و سپس کلمات کلیدی را جستجو کنید تا ببینید آنها به دنبال چه چیزی هستند. کلید موفقیت ماندن در موضوعات جالب و تولید محتوا بر اساس اهداف موتورهای جستجو است. به عنوان مثال ، ما اخیراً یک وبلاگ در مورد مزایای تجارت روابط عمومی ایجاد کردیم زیرا می دانستیم که بازار هدف ما (مدیران و متخصصان) به دنبال مطالب زیادی هستند که به آنها در درک مزایای روابط عمومی کمک می کند. به چالش هایی که در بازار با آن روبرو هستید فکر کنید و بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خود موضوعاتی را برای محتوای وبلاگ خود انتخاب کنید.

این محتوا باید شامل کلمات کلیدی مورد نظر باشد ، اما فراموش نکنید که محتوای تولید شده باید برای خواننده مفید و بهتر از سایر محتوای یافت شده باشد. محتوایی تولید کنید که کاربر با آن تعامل داشته باشد و به خاطر بسپارد ، نه Google!

محتوای شرطی

اگر به دنبال جذب مشتریان خاص هستید ، محتوای مشروط (یا محتوای بسته ای که برای نمایش محتوای کامل نیاز به ورودی کاربر دارد را در نظر بگیرید. وقتی می خواهید مشتریان برتر خود را در ابتدای قیف بازاریابی (یعنی مشتریانی که در مرحله تحقق سفر خرید هستند) جمع آوری کنید ، این محتوا مفید خواهد بود.

محتوای مشروط می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. مانند کتاب های الکترونیکی ، مقالات یا فیلم های توضیحی.

محتوای مشروط شما باید دارای سه ویژگی زیر باشد:

جذب افراد – محتوای خود را هدف قرار دهید تا به مخاطبانی برسید که خدمات شما را می خواهند و نیاز دارند.

بر یک نقطه ضعف تمرکز کنید: هرچه محتوا بیشتر متمرکز باشد ، بیشتر بارگیری می کنید.

زیبا طراحی شده است – محتوای شرطی باید کاربر پسند و جذاب باشد.

صرف نظر از نوع محتوایی که انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که به مخاطبان شما کمک می کند ، به سوالات آنها پاسخ می دهد و تخصص شما را نشان می دهد.

ویدئویی که کاربر با آن ارتباط برقرار کند

کاربرد ویدئو در بازاریابی اینترنتی

اگر تصویر هزار کلمه بگوید ، ویدیو دو هزار کلمه می گوید. در واقع ، ویدئو محتوایی است که کاربر بیشترین تعامل را با آن دارد.

در تمام مراحل فرآیند خرید ، کاربر می تواند از فیلم استفاده کند. در مرحله آگاهی ، ویدئوهای رسانه های اجتماعی می تواند راهی عالی برای جلب توجه باشد. در مرحله بازبینی ، نحوه ارائه ویدیوها به مشتریان بالقوه می تواند دید بهتری از آنچه شما انجام می دهید در حالی که به سوالات آنها نیز پاسخ می دهید ، ارائه دهد. وقتی می بینید که مشتری آماده تصمیم گیری است ، از فیلم های مورد مطالعه استفاده کنید ، زیرا این ویدئوها دقیقاً توضیح می دهد که شما چه کار می کنید و مشتریان در مورد شما چه می گویند.

به خاطر داشته باشید که محتوای ویدئویی شما باید حداقل یکی از این 4 ویژگی را داشته باشد (گاهی اوقات همه این 4 ویژگی!). آنها باید برای کاربر الهام بخش ، به یاد ماندنی ، تعاملی و قابل اشتراک گذاری باشند. به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند ، چگونه این افراد از محتوا استفاده می کنند و امیدوارید که آنها چه چیزی را درک کرده باشند.

لینک سازی

محتوا فقط محتوایی نیست که در وب سایت و کانال های اجتماعی شما قرار می گیرد. فعالیت های هدفمند روابط عمومی دیجیتال می تواند به افزایش آگاهی مشتریان هدف شما از کسب و کار شما ، ارائه محتوای بیشتر به آنها برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی و جمع آوری بک لینک ها برای پشتیبانی از SEO شما کمک کند.

اینجاست که روابط عمومی جزء اساسی استراتژی بازاریابی اینترنتی شما می شود. اگر می توانید پیوندهایی را از گروه های آنلاین (که دارای قدرت دامنه بالا هستند) دریافت کنید ، افراد بیشتری می توانند با جستجو شما را پیدا کنند.

با تولید محتوایی که کاربر می تواند با آن ارتباط برقرار کند ، می توانید پیوندهای مهم پیگیری ایجاد کنید و در عین حال یک نمایه آنلاین از کسب و کار یا نام تجاری خود ایجاد کنید.

محتوای خوب باید در مرکز هر استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد. همه عناصر را با دقت در نظر بگیرید. ببینید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند ، چه چیزی برای آنها مهم است ، چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را بدست می آورند و سپس تصمیم بگیرید که می خواهید چه نوع محتوایی تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × 4 =

فهرست