بازاریابی محتوا و روابط عمومی – دو روی یک سکه

بازاریابی محتوا و روابط عمومی ماهیت زیادی با هم دارند. در واقع این دو روی یک سکه هستند. اما بیشتر مردم تصور می کنند که سوق دادن به شبکه های اجتماعی نیاز به روابط عمومی را از بین می برد. این ایده واقعاً اشتباه است. در مقابل ، روابط عمومی متفاوت از مدلهای قدیمی تعامل و تبلیغات ظهور کرد.

در این مقاله ، توضیح خواهم داد که چرا بازاریابی محتوا و روابط عمومی باید با هم کار کنند. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید.

چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی را با هم ادغام کنیم؟

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ادغام روابط عمومی در استراتژی بازاریابی محتوا آورده شده است.

اشتراک گذاری ایده

یک بازاریاب محتوا یا یک متخصص روابط عمومی باید همیشه از آخرین تحولات و موضوعات پرطرفدار در صنایع مختلف مطلع باشد.

وقتی روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوای خود ادغام می کنید ، می توانید ایده هایی را که به ذهن هر یک از تیم های روابط عمومی یا بازاریابی محتوا می رسد ، به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال ، نظرات بیان شده توسط تیم روابط عمومی می تواند به ایجاد محتوا بر اساس آخرین مباحث بازاریابی کمک کند. از طرف دیگر ، بازخورد از تیم بازاریابی محتوا به تیم روابط عمومی کمک می کند تا درک کند چه محتوا توسط مخاطب مورد نظر مشاهده و خوانده می شود.

تسهیل در توسعه محتوا

روزانه حدود 2.5 اگزابایت داده تولید می شود. به همین دلیل است که عرصه دیجیتال هر روز دشوارتر می شود. بنابراین ، حتی اگر در ایجاد محتوا بسیار مراقب باشید ، تا زمانی که مخاطبی را تعریف نکنید و محتوای خود را در رسانه های معتبر آنلاین منتشر نکنید ، برای کسب و کارتان کافی نخواهد بود. اینجاست که روابط عمومی به کار شما می آید. وقتی روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا در می آورید ، انتشار مطالب خود در سایت ها یا وبلاگ های معتبر برای شما بسیار آسان تر است.

همچنین به رشد و جذب مخاطبان جدید کمک خواهد کرد. علاوه بر این ، به انتشار یک پیام تجاری واحد به رسانه های آنلاین ، از جمله رسانه های اجتماعی کمک می کند.

ایجاد روابط و اعتماد

هر متخصص روابط عمومی می داند که بزرگترین چالش در حرفه وی ایجاد روابط با افراد با نفوذ ، از جمله روزنامه نگاران و سردبیران روزنامه ها و مجلات مختلف است. با تلفیق روابط عمومی و بازاریابی محتوا می توانید محتوای موثر و با کیفیت تری را برای این افراد ارائه دهید. وقتی محتوای خوب و با کیفیتی در اختیار این افراد قرار می دهید ، احتمال پیدا کردن شما بیشتر است. در نهایت ، این یک رابطه قوی ، بسیار قابل اعتماد بین شما و افراد با نفوذ در جامعه ایجاد خواهد کرد.

بهبود سئو

تبلیغات خبری که اغلب به طور گسترده در اینترنت پخش می شود ، می تواند ابزاری قدرتمند برای بهینه سازی موتور جستجو باشد. اما به دلیل کمبود دانش سئو در بین متخصصان روابط عمومی ، آنها قادر به استفاده از این اطلاعات خبری برای بهبود اثرات سئو نخواهند بود.بازاریابی محتوا و روابط عمومی ماهیت زیادی با هم دارند. در واقع این دو روی یک سکه هستند. اما بیشتر مردم تصور می کنند که سوق دادن به شبکه های اجتماعی نیاز به روابط عمومی را از بین می برد. این ایده واقعاً اشتباه است. در مقابل ، روابط عمومی متفاوت از مدلهای قدیمی تعامل و تبلیغات ظهور کرد.

در این مقاله ، توضیح خواهم داد که چرا بازاریابی محتوا و روابط عمومی باید با هم کار کنند. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید.

بازاریابی محتوا و اثراتی که از روابط عمومی میگیرد

چگونه می توان بازاریابی محتوا را با روابط عمومی ادغام کرد؟

تا زمانی که بدانید اگر روابط عمومی و بازاریابی محتوا با هم کار کنند ، نتایج خوبی کسب خواهید کرد. چگونگی انطباق آنها به ساختار کسب و کار شما و منابع موجود بستگی دارد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ادغام بازاریابی محتوا و روابط عمومی آورده شده است.

شناسایی نقاط قوت تیم ها

در حالی که روابط عمومی و بازاریابی محتوا هدف یکسانی دارند ، هر یک رویکرد متفاوتی نسبت به آن دارند. به همین دلیل شما باید نقاط قوت هر تیم را شناسایی کنید. تیم روابط عمومی چیزی در مورد سئو نمی داند. به علاوه ، تیم بازاریابی محتوا چیزی در مورد روابط عمومی نمی دانند. بنابراین ، اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که تجربه هر یک از اعضای تیم و نقشی که آنها دارند را تعریف کنید. به عنوان مثال ، متخصصان بازاریابی محتوا معمولاً بر روی موضوعاتی مانند هدف قرار دادن مخاطبان ، شناسایی نگرانی های آنها و چگونگی اتصال مخاطبان مرتبط با یک محصول یا خدمات با محتوای مربوط به آن محصول یا خدمات تمرکز می کنند. در حالی که این مسئولیت یک متخصص روابط عمومی نیست ، آنها می دانند که چگونه می توانند به مخاطبان هدف و مرتبط خود برسند. اگر این دو تیم به یکدیگر متصل نباشند و نقاط قوت یکدیگر را درک نکنند ، قادر به شناسایی صحیح مخاطبان نخواهند بود.

طراحی کمپین بازاریابی با کمک هر دو تیم

طراحی کمپین بازاریابی به تیم های بازاریابی روابط عمومی و محتوا کمک می کند تا ایده ها و دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند. این اطمینان می دهد که بهترین ایده ها و دیدگاه ها همیشه در طراحی های مبارزاتی شما گنجانده شده است. علاوه بر این ، هر دو تیم اطمینان حاصل می کنند که یک هدف مشترک دارند و اهداف آنها از یکدیگر جدا نیستند. در نهایت ، این کمک می کند تا هر یک از دو تیم و اعضای آنها به خوبی از مسئولیت های خود در این کارزارها آگاهی داشته و اقدامات خود را کاملاً هماهنگ کرده و مطابق با اولویت های تجاری و الزامات شرکت عمل کنند.

تولید محتوا به صورت مشترک

حتی اگر آنها با SEO آشنایی ندارند ، متخصصان روابط عمومی در نوشتن مباحث بسیار قوی هستند و می توانند به همان روشی که بازاریابان می توانند محتوای با کیفیت ایجاد کنند. بنابراین ، اگر از آنها بخواهید در تولید محتوا مشارکت کنند ، می توانید محتوای با کیفیت بهتری دریافت کنید. این به شما کمک می کند مخاطبان هدف بیشتری داشته باشید و مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید. به علاوه ، موفقیت تجاری بیشتری خواهید داشت.

همه موارد فوق نشانگر رابطه دو تیم با یکدیگر است. اما به دلیل همکاری تیم های مختلف در مبارزات مختلف بازاریابی ، از بین رفتن ارتباط بین تیم ها بسیار آسان است.

برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ، باید اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم به روز و به روز هستند. به همین دلیل ، داشتن جلسات هفتگی یا دو بار در هفته با هر یک از اعضای تیم بسیار مهم است تا بتوانید به آنها کمک کنید اطلاعات خود را به روز کرده و از آخرین تغییرات و تحولات مطلع سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × 5 =

فهرست