موفقیت در بازاریابی محتوا با ترکیب سئو و خلاقیت

موفقیت در بازاریابی اینترنتی به داشتن یک استراتژی محتوا عالی بستگی دارد. چگونه می توان SEO و خلاقیت را برای موفقیت در بازاریابی محتوا ادغام کرد؟

موفقیت در بازاریابی اینترنتی به داشتن یک استراتژی محتوا عالی بستگی دارد. چگونه می توان SEO و خلاقیت را برای موفقیت در بازاریابی محتوا ادغام کرد؟

تولیدکنندگان محتوا اغلب عبارت “SEO خلاقیت را از بین می برد” را می شنوند. از سوی دیگر ، متخصصان SEO اغلب می گویند که SEO کامل باید بر تولید محتوای خلاقانه مقدم باشد.

واقعیت این است که در بهترین نوع بازاریابی محتوا ، خلاقیت با SEO مطابقت دارد. در این مقاله ، ما بهترین روش های ترکیب خلاقیت و SEO را برای موفقیت در بازاریابی محتوا ارائه می دهیم.

این سوء شهرت سئو از کجا آمده؟ و چرا هنوز ادامه دارد؟

بازاریابی محتوا هنوز یک صنعت جدید و در حال تغییر است. تولیدکنندگان محتوا با بیش از پنج سال تجربه در این زمینه مطمئناً روزهای سیاه گذشته را به خاطر می آورند. بسیاری از نویسندگان در دوران وحشتناک مزرعه محتوا با دنیای SEO آشنا شدند – تنها چیزی که اهمیت داشت این بود که چند کلمه کلیدی را می توان در یک مقاله 300 کلمه ای وارد کرد.

خوشبختانه امروزه این روش تا حد زیادی حذف شده است زیرا با توجه به الگوریتم کنونی گوگل ، بسیار خطرناک است. اما نویسندگانی که روی روش مزرعه محتوا کار کرده اند ، خاطرات خوبی از آن ندارند. متأسفانه در آن زمان بسیاری از نویسندگان خوب دنیای بازاریابی دیجیتال را ترک کردند و دیگر بازنگشتند.

اگر مسئول استخدام یا آموزش نویسندگان با اهداف SEO هستید ، حتماً به آنها بگویید که به دنبال پر کردن متن با کلمات کلیدی زیاد نیستید و بگویید که برای استعداد و خلاقیت نوشتن ارزش قائل هستید.

ترفندهای سئو که همه نویسنده ها باید بدانند

نویسندگان مجبور نیستند همه جنبه های مختلف SEO را یاد بگیرند. اگر فردی را برای استعدادهای خلاق خود استخدام می کنید ، باید بدانید که او احتمالاً علاقه چندانی به اصطلاحاتی مانند robot.txt و نقشه سایت ندارد.

به جای اینکه سعی کنید نویسنده را متقاعد کنید که متخصص SEO است ، ترفندهای سریع و آسان را به او بیاموزید تا بتواند محتوای شما را بهینه کند. همه نویسندگانی که می خواهند در دنیای دیجیتال کار کنند باید دارای سه مهارت کلیدی زیر باشند:

کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید

سازماندهی مقالات برای SEO (استفاده از سرفصل ها ، لیست گلوله ها و …)

ایجاد فراداده بهینه

اگر می توانید این مهارت ها (و دلیل اهمیت آنها) را به نویسندگان آموزش دهید ، دیگر نیازی نیست آنها را با تکنیک های SEO که ارتباط مستقیمی با نوشتن ندارند درگیر کنید. البته ممکن است نویسندگان از این وضعیت راضی نباشند ، اما وقتی به برخی از ابزارهای ساده مجهز شوند (مانند Ubersuggest یا کلمات کلیدی در همه جا) می توانند بدون کمک دیگران بر روی SEO تمرکز کنند.

ایجاد تاکتیک های اولیه SEO برای افراد خلاق آسان است ، اما تقریباً غیرممکن است که به فردی بدون خلاقیت نحوه ایجاد یک کار منحصر به فرد را بیاموزیم.

نشان دادن نتایج به تولید کنندگان محتوا، به زبان خود آنها

نتایج تولید محتوا و سئو

مشارکت تیم تولید محتوا در جلسات گزارش مفید است ، اما در این مورد شما همچنین باید سعی کنید اطلاعات را در قالب مواردی که برای آنها بسیار مهم است ارائه دهید.برای مثال ، نحوه پیشرفت آنها با استفاده از کلمات کلیدی خاص یا ساختارهای محتوا را توضیح دهید.

هر نویسنده ای که به نوشتن علاقه دارد می خواهد مردم نوشته های او را بخوانند. نتایج را در همان قالب به آنها نشان دهید. بدیهی است ، افزایش ترافیک ارگانیک به این معنی است که مخاطب مطالب بیشتری می خواند ، یا افزایش زمان در صفحه نشان می دهد که مردم از آنچه می خوانند واقعاً لذت می برند. وقتی نویسنده ای می بیند که نوشته های او مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است ، تمایل بیشتری برای استفاده از تاکتیک های SEO در کارهای آینده خود خواهد داشت.

جلسات تیم مدیریت، قربانگاه خلاقیت

یک چرخه معیوب هر روز در تیم های بازاریابی تکرار می شود.

یک ایده خلاقانه به ذهن یک تولید کننده محتوا می آید که ممکن است کمی بی احترام ، عجیب یا غیر معمول باشد ، اما بسیار هوشمندانه است و پتانسیل فوق العاده ای برای برقراری ارتباط و تعجب مخاطب دارد.

چندین نفر دیگر از اعضای تیم نیز این ایده را می بینند و دوست دارند و به خود می گویند که این یک ایده سرگرم کننده است. اما تنظیمات از اینجا شروع می شود:

“آیا می توانیم آن کلمه را تغییر دهیم؟”

“شاید بتوان از عکس دیگری استفاده کرد”

“من مطمئن نیستم که بتوانیم این را بگوییم زیرا ممکن است برای برخی از مشتریان توهین آمیز به نظر برسد.”

“من متوجه منظور شما نمی شوم.”

“اصلا با مارک ما مطابقت ندارد”

و سپس تیم SEO اقدام می کند:

“ما عبارات کلیدی در این تیتر نداریم! آیا می توانیم یک عبارت در این قسمت اضافه کنیم؟”

و ناگهان ، یک ایده خلاقانه که ممکن بود موفق باشد توسط دیگر اعضای تیم تنزل پیدا می کند. درست است که نویسندگان باید شعار شرکت را بیان کنند و از برند شرکت منحرف نشوند ، اما مدیران همچنین باید به افراد خلاق فرصت خلاقیت بدهند.

این موضوع مربوط به تیم SEO است. تولیدکنندگان محتوا و تیمی از متخصصان SEO باید به یکدیگر کمک کنند تا هدف تک تک تولید شده را درک کنند. آیا جذب مخاطب از طریق ترافیک طبیعی به صفحه شما اهمیت بیشتری دارد یا جذب و جذب افرادی که از صفحه بازدید کرده اند؟ در بیشتر موارد ، ما ترکیبی از این دو هدف را در نظر می گیریم. اما اگر می خواهیم نرخ پرش را کاهش دهیم و زمان شما را در صفحه بالا نگه داریم ، گاهی اوقات باید به دنبال خلاقیت باشیم و عبارات نامناسب و تند و زننده مبتنی بر SEO را نادیده بگیریم.

SEO و خلاقیت می توانند دست به دست هم دهند ، به شرطی که تولیدکنندگان محتوا و تیم SEO مایل به همکاری و سازش باشند. نویسندگانی که می خواهند در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت کنند باید به یادگیری اصول بهینه سازی محتوا علاقه مند شوند. متخصصان SEO همچنین باید یاد بگیرند که چه زمانی بهتر است اصول SEO را فدای تعامل خلاقانه کنیم. ایجاد تعادل بین خلاقیت و بهینه سازی کلید موفقیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × سه =

فهرست