4 اشتباه رایج در تجارت الکترونیک

دوستان عزیز ، شما بخوبی می دانید که به لطف توسعه فناوری و اینترنت ، فضای رقابتی جدیدی برای سازمانها و شرکتهای مختلف در دنیای مجازی ایجاد شده است. در این فضای رقابتی ، مرزهای جغرافیایی برداشته شده است و شما می توانید از بازاریابی اینترنتی برای جذب مشتری از مناطق مختلف کشور و حتی جهان استفاده کنید.

اما برای اینکه بتوانید از این فضا به درستی استفاده کنید و بتوانید رقابت کنید باید آن را به درستی تبلیغ کنید.

متأسفانه بازاریابان همچنان در تجارت الکترونیکی و تجارت اینترنتی مرتکب اشتباهاتی می شوند که باعث از بین رفتن رقابت و شکست آنها می شود.

به همین دلیل ، در این مقاله ، به اشتباهات رایج در تجارت الکترونیکی می پردازم.

1- توقف فعالیت های برندسازی بعد از رسیدن به یک سطح خاص

اگر مارک معتبری دارید و به طور روزانه تعداد زیادی بازدید کننده Google ایجاد می کنید ، قطعاً باید مقدار قابل توجهی از بودجه خود را صرف سرمایه گذاری در برند و نام تجاری خود کنید. برای انجام این کار ، باید فعالیت و تبلیغات تبلیغاتی خود را چند برابر کنید. در واقع ، تفاوت های زیادی بین یک برند معتبر و یک مارک وجود دارد.

اکثر مارک ها به محض رسیدن به سطح مشخصی انصراف می دهند و کاری با مارک خود نمی کنند.

این یکی از مهلک ترین اشتباهات تجارت الکترونیکی است که همچنین یک مشکل بزرگ است و تأثیر جبران ناپذیری بر بدنه یک برند خواهد گذاشت. برای مطابقت با نام تجاری و نام تجاری خود مطابق با شرایط بازار و برآوردهای رقبا ، باید سالانه بودجه اختصاص دهید.

2- عدم استفاده از حداکثر ظرفیت برای انجام بازاریابی

برخی از بازاریان تجارت الکترونیکی معتقدند که باید از ابزارهایی مانند Facebook و Google Display Network برای تبلیغات استفاده شود.

نام تجاری مجموعه ای از تجربیات ، علایق ، خاطرات ، دیدگاه ها و قضاوت ها در مورد یک سرویس یا محصول است. هر مارک بر اساس یک داستان ساخته شده است و مردم در برابر آن واکنش جالبی نشان می دهند.

همه شما تا حدودی با روند نام تجاری و اهمیت تبلیغات در این زمینه آشنا هستید و ممکن است به خوبی درک کنید که تبلیغات در این زمینه چگونه است.

همانطور که در ابتدای این بخش گفتم ، تعدادی از بازاریابان تجارت الکترونیک معتقدند که تبلیغات باید از ابزارهایی مانند فیس بوک و شبکه نمایش Google استفاده کند. اما امروزه این نوع تبلیغات نه تنها ناکافی است ، بلکه استفاده از تمام امکانات این حوزه نیز ضروری است.

اشتباهاتی که نباید در تجارت الکترونیک متوجه شد

این بازاریابان معتقدند فیس بوک بهترین ابزار تبلیغاتی است زیرا ویژگی های اضافی مانند سیستم ارتباط آنلاین با مشتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

3- تقسیم بندی اشتباه و یا ناقص مخاطبین

اکثر بازاریاب های تجارت الکترونیکی مخاطبان خود را به دو دسته کم علاقه و علاقه زیاد تقسیم می کنند و برای هر یک سیاست تعیین می کنند. به طور کلی ، تقسیم بندی مناسب کار بسیار خوبی است و یکی از نکات مهم در تجارت الکترونیکی است ، اما گاهی اوقات استراتژی های اشتباه و روش های اشتباه جذب مشتری و رضایت او نتایج معکوس را به همراه دارد.

4- فقط استفاده از گوگل Bing

فراموش نکنید که اگرچه گوگل و بینگ بزرگترین موتور جستجو در جهت دادن مشتری به خرید هستند ، اما آنها تنها موتورهای جستجو نیستند. اما موارد دیگری نیز در این زمینه کار می کنند که در برخی از مناطق بسیار قدرتمندتر از این دو موتور جستجو هستند. بنابراین شما باید در موتورهای جستجوگر دیگر نیز سرمایه گذاری کنید.

اما نکته اساسی در این مقاله: دوستان من ، مارک تجاری و پیامی که یک مارک برای مخاطب خود می فرستد بسیار مهمتر از قیمت محصول است ، زیرا مارک تجاری و پیامی که به مخاطب می دهد باعث ایجاد وفاداری مشتری می شود. بنابراین نباید برند سازی را دست کم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

14 + دوازده =

فهرست