راهنمای اتوماسیون ایمیلی

اتوماسیون ایمیل یکی از بخشهای اتوماسیون بازاریابی است. بازاریابان ایمیل می توانند استراحت کنند و از اتوماسیون ایمیل استفاده کنند.

اتوماسیون ایمیل یکی از بخشهای اتوماسیون بازاریابی است. بازاریابان ایمیلی می توانند استراحت کنند و از اتوماسیون ایمیل استفاده کنند. از آنجا که تکنیک های اتوماسیون ایمیل هنوز در دست اجرا است ، تحلیلگر لن اسنیدر به چهار نکته اشاره می کند که قبل از انجام هر کاری باید در نظر بگیرید. قبل از بررسی این چهار نکته به شما توصیه می کنیم که از خدمات مشاوره سئو ما بهره ببرید. ما می توانیم به شما آموزش دهیم که چطور با کمک ایمیل مارکتینگ می توانید رتبه سئو سایت خود را ارتقا دهید.

از آنجا که بازاریابان ایمیل بیش از هر زمان دیگری مشغول هستند و مسئولیت ها و اولویت های بیشتری نسبت به گذشته دارند ، کارآیی برای آنها بیش از هر چیز دیگری مهم است.

بیش از هر زمان دیگر ، اتوماسیون نجات دهنده بازاریابان است. اتوماسیون یک روش سیستماتیک و کارآمد برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی بدون ضربه زدن به دکمه ارسال است. این تقریباً مانند راه اندازی پرداخت های خودکار برای کارت های اعتباری و صورت حساب ها است.

با ارسال ایمیل های خودکار ، می توانید اطمینان حاصل کنید که فرصت های خود را از دست ندهید ، مطالب مرتبط و شخصی تری را در اختیار کاربران خود قرار دهید و از همه مهمتر ، در زمان زیادی صرفه جویی کنید.

در اتوماسیون ایمیلی، نام شما بسیار اهمیت دارد

اتوماسیون ایمیل نام های زیادی دارد. در هر اصطلاحی که برای تعریف اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنید ، یک چیز روشن است: اتوماسیون بازاریابی به معنای انجام کارهای بیشتر و بازدهی بهتر با منابع کمتر است. این به معنای داشتن استراتژی های بلند مدت برای افزایش ارزش زندگی مشتری است.

وقتی صحبت از ایمیل (اتوماسیون) می شود ، ما به مجموعه ای از ایمیل ها فکر می کنیم که در یک زمان خاص ارسال می شوند. این ایمیل ها بسته به بازاریاب یا مشتری دسته بندی های خاصی دارند. دسته دیگری وجود دارد که در آن همه ایمیل ها مشخصات یکسانی دارند و بنابراین برای این نوع کمپین های تبلیغاتی خودکار ایده آل هستند.

در حال حاضر ، بیشتر اتوماسیون بازاریابی از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (AI) انجام می شود. مطالعه GetResponse نشان می دهد که تنها 5 درصد از بازاریابان ایمیل خود را متخصص در این زمینه می دانند. GetResponse می گوید:

تنها 5 درصد از جامعه آماری خود را متخصص می دانند و بیشتر خود را مبتدی یا متوسط ​​می دانند. این قابل درک است زیرا بازاریابی ایمیلی پیچیده است و دائما در حال تغییر است.

پروژه تیم Servion Global Solutions به طرز عجیبی نشان می دهد که تا سال 2025 ، 95 درصد از تعامل کاربران از طریق هوش مصنوعی حاصل می شود.

اتوماسیون ایمیل به مدت یک دهه در قلب بازاریابی B2B بوده است. بازاریابان B2B اتوماسیون ایمیل را راهی برای افزایش رشد مشتری می دانند.

برای بازاریابان B2B ، مجموعه ای از ایمیل های استقبال می تواند نمونه ای از اتوماسیون ساده ، اساسی و کامل باشد. به مشتری جدیدی فکر کنید که تصمیم گرفته ایمیلی از فروشگاه دریافت کند. اولین پیامی که به این شخص ارسال می شود می تواند یک ایمیل خوش آمد گویی باشد که گیرنده را ترغیب می کند تا اطلاعات بیشتری را از طریق مرکز ترجیحات ارائه دهد و برای تبدیل سریعتر تخفیف کمی به آنها می دهد. مرکز ترجیحات ابزاری است که به بازاریابان کمک می کند تا با اعضای خود ارتباط بهتری برقرار کنند. با استفاده از این ابزار ، اعضا می توانند به راحتی ایمیل های خود را مدیریت کنند.اعضا می توانند انتخاب کنند که کدام ایمیل را از شما دریافت کنند و چه زمانی آن را دریافت کنند. اگر گیرنده ایمیل پاسخ نداد ، می توانید ارسال ایمیل های بعدی را نیز به عنوان بخشی از مجموعه ایمیل خود لحاظ کنید. در صورت واکنش گیرنده ، می توانید ایمیل متفاوتی ارسال کنید. اتوماسیون ایمیل می تواند برای ایجاد مجموعه پیچیده ای از اقدامات (واکنش ها) که با پیام ها و محتوای منحصر به فرد ، بر اساس عملکرد یا عکس العمل پر شده اند ، مورد استفاده قرار گیرد.

قبل از اینکه بتوانید بار سنگین ارسال ایمیل را تحمل کنید ، از مزایای اتوماسیون ایمیل استفاده کنید.

برای شروع کار با یک برنامه اتوماسیون بازاریابی ، دانستن محل جمع آوری این داده ها نیز ضروری است. بهترین برنامه های اتوماسیون بازاریابی به شدت متکی به لیست های جدا شده است. پس از تهیه این لیست ها ، می توانید شروع به شناسایی و جمع آوری داده هایی کنید که فکر می کنید برای تجارت شما مفید است.

استفاده از ابزار مرکز ترجیحات با جمع آوری داده های بیشتر و بهینه سازی برنامه های اتوماسیون می تواند سفرهای مشتری را بر اساس مواردی مانند منطقه جغرافیایی ، نوع ، جنسیت و نوع محتوایی که ترجیح می دهند پیچیده تر کند. ترکیب این موارد با مواردی مانند سابقه خرید قبلی ، کلیک ها ، نرخ بازگشایی ایمیل و سایر اطلاعات تبدیل می تواند تجربیات شخصی عالی را ایجاد کند.

با افزایش شخصی سازی از طریق اتوماسیون یا سایر روش های ایمیل ، مارک ها می توانند خود را بهتر نشان دهند. طبق تحقیقات انجام شده ، 82 درصد از مشتریان پس از دریافت محتوای شخصی ، نسبت به نام تجاری احساس بهتری دارند.

استفاده از نام در اتوماسیون ایمیلی

در نهایت ، از طریق برنامه های اتوماسیون ایمیل چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ به طور معمول ، رایج ترین هدف از اتوماسیون ایمیل افزایش ارتباط و تعامل با گیرنده ایمیل است. با این حال ، خود تعامل بسیار گسترده است. می توانید با مشتریان قدیمی و غیرفعال خود ارتباط برقرار کنید یا می توانید با خریداران فصلی ارتباط برقرار کرده و آنها را تشویق به خرید بیشتر کنید.

تعیین هدف و ایجاد استراتژی برای دستیابی به آن اولین قدم در اجرای یک برنامه اتوماسیون خوب از طریق بازاریابی ایمیلی است. در اینجا برخی از برنامه های اتوماسیون ایمیل وجود دارد که سطح تعامل را افزایش می دهند:

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی با استفاده از تکنیک Upselling (تکنیکی که مشتری را تشویق می کند تا کالاهای بیشتر یا گرانتری بخرد).

ایمیل خوش آمدید

ایمیل های سالانه

امضای ایمیل و ثبت نام

افزایش تولید و به دنبال آن تقاضای بیشتر برای تعطیلات.

تکنیک اتصال مجدد و تنظیم

اطلاعیه انقضای عضویت

اطلاع از به روز رسانی محصولات

ارسال ایمیل حاوی نظرات محصول ، منجر به خرید محصولات مشابه می شود.

مطالعه در مورد اثربخشی تبلیغات و سایر انواع تجزیه و تحلیل.راه اندازی یک برنامه اتوماسیون ایمیل که فقط می تواند برخی از موارد بالا را انجام دهد ، زمان زیادی را برای شما و تیم شما ذخیره می کند. دیگر نیازی نیست همه کارها را به صورت دستی انجام دهید و یک لیست و برنامه ایمیل ایجاد کنید.

به جای انجام این کار ، می توانید ذهن خود را بر اولویت های دیگری متمرکز کنید که نیاز به توجه و استحکام ذهنی بیشتری دارند. به عنوان مثال ، می توانید محتوای شخصی سازی شده با کیفیتی را تهیه کنید که کاربران مشتاق خواندن و تعامل با آنها هستند. برای بازاریابان ایمیل ، اتوماسیون یک نجات دهنده خلاقانه است که شما را قادر می سازد تا تجربه های بهتر و حرفه ای تری ایجاد کنید.

نکات مهم

در مورد اتوماسیون ایمیل چهار نکته را باید در نظر داشته باشید.

از اتوماسیون فقط به خاطر اتوماسیون استفاده نکنید. اتوماسیون عالی است ، اما کیفیت همیشه مهمتر از کمیت است. خودکارسازی تمام جنبه های بازاریابی ایمیلی تمام مشکلات شما را حل نمی کند. شما نمی توانید برای همه لحظات یا مشکلات پیش بینی نشده برنامه ریزی کنید. در عوض ، تفکر خود را به چیزهای ظریف زندگی ، مانند بازاریابی ایمیلی خود منحرف کنید.

استراتژی بسازید. شما باید برای هر کاری که انجام می دهید یک استراتژی داشته باشید که نحوه سنجش میزان موفقیت شما در فرایند خروج را مشخص کند. هنگامی که استراتژی خود را مشخص کردید ، می توانید از تاکتیک ها و فناوری های مناسب برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که محتوا مهمترین موضوع است. اتوماسیون ایمیل نمی تواند خلاءهای محتوا را پر کند. در حالی که اتوماسیون ایمیل به ارسال و انتشار سریعتر محتوا کمک می کند ، تولید محتوای دوستدار محتوا هنوز به نیروی کار نیاز دارد. شما باید محتوای خود را دائماً اصلاح و بهبود دهید تا ایمیل های شما در صندوق ورودی کاربران شما بدرخشند!

نظارت بر عملکرد اتوماسیون ایمیل جهان دنیای داده ها است و همه ما با شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) زندگی می کنیم و می میریم. برای اینکه اتوماسیون ایمیل دوام داشته باشد و نتایج ماندگاری داشته باشد ، باید عوامل عملکرد را کنترل کرده و استراتژی خود را بر این اساس تنظیم کنید.

سخن پایانی

اتوماسیون ایمیل چیزی فراتر از ساده سازی ارسال ایمیل است. هدف از اتوماسیون ایمیل افزایش کارآیی و موفقیت استراتژی بازاریابی کلی شما است. با ارتباط نزدیک بین داده های ایمیل ، فاکتورها و معیارها و اتوماسیون ، می توانید یک استراتژی بازاریابی ایمیلی کاملاً بهینه داشته باشید.

استفاده از اتوماسیون بازاریابی ؛ از او فرار نکنید و در مقابل او جبهه نگیرید. کوچک شروع کنید و با داده هایی که دارید آزمایش کنید. بسته به نتایجی که به دست می آورید ، همیشه می توانید تجارت خود را گسترش دهید و نیازهای شرکت خود را برآورده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × سه =

فهرست