آموزش گوگل آنالیتیک

بازاریابی محتوا بین فعالان بازاریابی اینترنتی و صاحبان مشاغل بسیار محبوب است. زیرا به افزایش ترافیک سایت تا هشت برابر کمک می کند. اما تا زمانی که کمپینی که راه اندازی می شود دارای کیفیت و کارآیی لازم باشد.

آموزش گوگل آنالیتیک

بازاریابی محتوا بین فعالان بازاریابی اینترنتی و صاحبان مشاغل بسیار محبوب است. زیرا به افزایش ترافیک سایت تا هشت برابر کمک می کند. اما تا زمانی که کمپینی که راه اندازی می شود دارای کیفیت و کارآیی لازم باشد.

مطمئناً می پرسید که چگونه می دانم که کمپین بازاریابی محتوایی که راه اندازی کرده ام موثر و موفق است؟ در پاسخ ، باید به شما بگویم که خوشبختانه ابزار قدرتمند Google Analytics می تواند به شما کمک کند.

در این مرحله ، من قصد دارم Google Analytics را آموزش دهم. حتماً آن را با دقت و حوصله بخوانید.

شش بخش در ابزار Google Analytics وجود دارد که به شما در ردیابی موفقیت کمپین شما کمک می کند:

اطلاعات بازدیدکنندگان:

یکی از بخشهایی که به شما در مورد اثربخشی کمپین اطلاعات می دهد ، جمعیت شناسی است. این بخش اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا آنها را بهتر بشناسید.

برای دسترسی به آن ، به مخاطبان> جمعیت شناسی> نمای کلی بروید. در این بخش می توانید اطلاعات توصیفی درباره بازدیدکنندگان فعلی در سایت ، توزیع سنی بازدیدکنندگان ، توزیع جنسیتی آنها و بخشهای مورد علاقه آنها را مشاهده کنید.

با اطلاعات موجود در این بخش ، می توانید بازدیدکنندگان مورد نظر خود را شناسایی کرده و کمپین بازاریابی و محتوای محصول خود را دقیقاً برای آنها برنامه ریزی کنید. این اطلاعات همچنین به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا مخاطبان خود را به درستی هدف قرار می دهید یا نه.

تشخیص محتوای با کیفیت و محبوب:

قطعاً در هر وب سایت محتوایی وجود دارد که کیفیت لازم را ندارد. بنابراین ، برای کمپین بازاریابی محتوا بسیار مهم است که بدانید کدام محتوا محبوبیت بیشتری دارد و بیشترین بازدیدکننده را دارد ، بنابراین می توانید بر اساس ویژگی های آن محتوای جدیدی تولید کنید

برای به دست آوردن این اطلاعات ارزشمند ، می توانید به رفتار> محتوای سایت> همه صفحات بروید. این بخش اطلاعات مربوط به هر صفحه را بر اساس تعداد بازدیدها و بدون هیچ فیلتر خاصی نشان می دهد. روی “مقایسه” در گوشه سمت راست گزارش کلیک کنید تا اطلاعات دقیق تری نمایش داده شود.

در این بخش ، می توانید داده های تصویر را بر اساس ترافیک هر صفحه نسبت به میانگین ترافیک سایت مشاهده کنید. فکر می کنم تشخیص اینکه کدام صفحه بیشترین ارزش و ترافیک را دارد برای شما آسان است. همچنین می توانید بر اساس زمان نگهداری صفحه ، ترافیک ورودی ، محتوای بی ارزش ، درصد خروج کاربر و ارزش صفحه گزارش تهیه کنید.

تشخیص محتوای با کیفیت و محبوب در گوگل آنالیتیک

 منابع ورودی:

یک کمپین بازاریابی موفق باید بتواند ترافیک ورودی به سایت را از منابع مختلف ایجاد کند. به مسیر Acquisition> All Traffic> Channels بروید تا بدانید سایت شما از کدام منبع بیشترین بازدید را دارد.در این قسمت ، می توانید اطلاعات مختلف در مورد منابع ورودی سایت را مشاهده کرده و بفهمید ، به عنوان مثال ، کدام شبکه اجتماعی بیشترین بازدید را برای شما ایجاد کرده است.

میزان بازدیدکنندگان پلت فرم های مختلف:

SEO برای سیستم عامل های مختلف ، به ویژه برای دستگاه های تلفن همراه بسیار مهم است. زیرا همانطور که می دانید اکثر کاربران اینترنت برای گشت و گذار در اینترنت از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. بنابراین اگر سایت با موبایل سازگار نباشد ، این گروه از کاربران را به راحتی از دست خواهید داد. از آنجا که نه تنها اندازه صفحات سایت برای مشاهده در دستگاه های تلفن همراه مناسب نیست ، بلکه به دلایل دیگر مانند ناخوانا بودن یا سرعت بارگذاری پایین ، کاربر تمایلی به ماندن در سایت نخواهد داشت.

برای اطلاع از میزان اطلاعات شما از سیستم عامل های مختلف ، می توانید به مخاطب> تلفن همراه> نمای کلی بروید. در این قسمت ، علاوه بر اینکه می دانید از هر کدام از پلتفرم های دسکتاپ ، موبایل و تبلت چند ورودی دارید ، می توانید رفتار هر یک از کاربران این پلتفرم ها را نیز بشناسید. به عنوان درصد خروج از سایت توسط کاربران دستگاه تلفن همراه.

گروه های محتوا:

من برای شما دوستان عزیز توضیح دادم که چگونه می توانید محتوای ارزشمند و محبوب را شناسایی کنید. اما اگر محتوای سایت شما بسیار بزرگ باشد ، مطمئناً در تشخیص آن دچار مشکل خواهید شد. ایجاد گروه های محتوا می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. در واقع ، هنگام ایجاد آن ، می توانید بر اساس دسته ها ، برچسب ها یا هر قانون دیگری که انتخاب می کنید ، انتخاب کنید. محتوای محبوب را پیدا کنید.

برای انجام این کار ، در بخش مدیریت و در قسمت View ، گروه بندی محتوا را کلیک کنید. در این بخش می توانید یک گروه محتوا را طبق قاعده ای که تعیین کرده اید ایجاد کنید. توجه داشته باشید که به محض ایجاد گروه محتوا ، می توانید آن را در گزارش مشاهده کنید.

نکته مهم: حتی می توانید یک گروه محتوا را بر اساس یک کمپین خاص تعریف کنید تا محتوا به طور جداگانه تجزیه و تحلیل شود.

این مطلب ادامه دارد … .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 − چهارده =

فهرست