راهنمای اتوماسیون بازاریابی – قسمت اول

اتوماسیون بازاریابی به عنوان یک ابزار کاربردی در بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی ایمیلی استفاده می شود. دوستان عزیز ، اتوماسیون بازاریابی ، اگرچه ممکن است در ابتدا کمی ساده به نظر برسد ، اما موضوعی نسبتاً پیچیده است و اگر دقیق نگاه کنید ، شگفت زده خواهید شد. حتی اگر روزانه با اتوماسیون بازاریابی سر و کار دارید ، توضیح آن دشوار است.

اتوماسیون بازاریابی به عنوان یک ابزار کاربردی در بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی ایمیلی استفاده می شود. دوستان عزیز ، اتوماسیون بازاریابی ، اگرچه ممکن است در ابتدا کمی ساده به نظر برسد ، اما موضوعی نسبتاً پیچیده است و اگر دقیق نگاه کنید ، شگفت زده خواهید شد. حتی اگر روزانه با اتوماسیون بازاریابی سر و کار دارید ، توضیح آن دشوار است. برای درک بهتر این مطلب مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم. فقط توجه داشته باشید که برای ارتقا بهتر وضعیت بازاریابی و سئو سایت خود بهتر است با مشاوره سئو حرفه ای گلزارسئو در ارتباط باشید.

اگر از اتوماسیون بازاریابی به درستی استفاده شود ، می تواند به بازاریابان کمک کند تا تیم های بازاریابی بهتری بسازند و به اهداف خود برسند. البته برخی از چیزها در مورد ماهیت اتوماسیون بازاریابی هنوز به طور کامل درک نشده است. بیایید سعی کنیم تا اتوماسیون بازاریابی را بهتر بشناسیم و اینکه چگونه می تواند به تجارت کمک کند.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی استفاده از نرم افزار برای رساندن پیام های خاص به مشتریان و مشتریان با انگیزه است. این نرم افزار به شما امکان می دهد یک سری پیام ایجاد کرده و آنها را برای مخاطبین خود ارسال کنید. نحوه دریافت پیام از طرف شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال ، آنها در وقت آزاد خود چه فعالیت هایی انجام می دهند ، در حین خرید به کجا می روند و فعالیتهای قبلی آنها در سایت شما چه بود؟

ارسال محتوا که نیازها و علایق مردم را برآورده می کند ، به ایجاد یک رابطه قوی کمک می کند که به افزایش تبدیل و درآمد منجر می شود. اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا همه این کارها را راحت تر و راحت تر انجام دهید.

به طور کلی ، اتوماسیون بازاریابی چندین ویژگی مختلف بازاریابی و توسعه تجارت را شامل می شود ، از جمله بازاریابی ایمیلی ، توسعه محتوا ، بهینه سازی نرخ تبدیل و تولید مشتری محرک.

مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

یکی از برجسته ترین مزایای اتوماسیون بازاریابی این است که فروش را افزایش می دهد و به تیم های بازاریابی کمک می کند تا کارهای خود را بهتر انجام دهند. مردم عاشق محتوایی هستند که برای آنها ایجاد شده است. به همین دلیل ، ارسال ایمیل های شخصی شده شش برابر بیشتر از ایمیل های غیر شخصی فروش ایجاد می کند. اما ارسال پیام های شخصی به مخاطبین بصورت دستی عملاً غیرممکن است.

با عملکرد مستمر ، سیستم عامل های خودکار بازاریابی می توانند محتوای شخصی را ارائه دهند و به بازاریابان زمان می دهد تا بر کارهای جالب تر و چالش برانگیز تمرکز کنند.

اتوماسیون بازاریابی نه تنها ارسال پیام را آسان تر می کند ، بلکه درک اینکه افراد در فرایند تبدیل کجا هستند را نیز آسان می کند. برنامه های اتوماسیون بازاریابی دارای ویژگی نمره دهی مشتری با انگیزه ویژه ای است که به کاربران کمک می کند تشخیص دهند که کدام مشتریان با انگیزه بیشتر خرید می کنند.

یکی از رایج ترین دلایلی که شرکت ها از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند این است که می خواهند نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهند. اتوماسیون بازاریابی راهی است برای تشویق مشتریان به برقراری ارتباط با ارائه زمان مناسب برای خرید مشتریان.به طور متوسط ​​، شرکت هایی که از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند 53 درصد نرخ تبدیل بالاتری دارند و نرخ رشد درآمد سالانه آنها 3.1 درصد بیشتر از شرکت هایی است که از اتوماسیون بازاریابی استفاده نمی کنند.

برای خدمات و محصولاتی که چرخه تبدیل آنها طولانی تر است ، اتوماسیون بازاریابی نیز می تواند به تسریع این روند کمک کند. به عنوان مثال ، در برخی موارد ، هنگام استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ، زمان تبدیل تا 72 کاهش می یابد.

مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی

چه نرم افزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی در دسترس هستند؟

اگرچه اتوماسیون بازاریابی چندین کاربرد مختلف دارد ، پیام های الکترونیکی و تولید مشتری محور بیشتر از دیگران رایج است.

بله ، ایمیل هنوز یک ابزار بازاریابی است. در حالی که به راحتی می توان گفت “همه در فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام هستند” ، این درست نیست.

در حقیقت ، اکثر کاربران اینترنت حداقل یک آدرس ایمیل دارند. صندوق ورودی ایمیل پیامها را سریعتر از حساب رسانه های اجتماعی دریافت می کند و به شما این فرصت را می دهد تا مستقیماً با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

چندین روش برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای ارسال ایمیل وجود دارد:

پیامهای خوش آمد گویی

توضیحات محصول

یادآوری سبد خرید رها شده

محصولات منحصر به فرد ارائه دهید

اینها تنها برخی از آنها هستند.

بسیاری از شرکت ها سعی می کنند از اتوماسیون بازاریابی برای دریافت بازخورد از مشتریان خود ، خواه خریدار شده باشند یا نه ، استفاده کنند. آنها این کار را با ارسال پرسشنامه یا درخواست از افراد برای اظهارنظر مستقیم انجام می دهند. اطلاعاتی که شرکت ها با این کار به دست می آورند می تواند برای ایجاد تغییرات و افزایش فروش در دراز مدت بسیار مفید باشد.

از آنجا که ارسال ایمیل های شخصی می تواند فروش بیشتری نسبت به ایمیل های غیر شخصی ایجاد کند ، می توان گفت که اتوماسیون بازاریابی یک راه موثر برای افزایش مشتریان با انگیزه است. طبق تحقیقات مارکتو ، تقریباً 50 درصد از همه مشتریان با انگیزه در هر سیستمی آماده خرید نیستند و تقریبا 80 درصد از همه مشتریان جدید با انگیزه هرگز خریدار نمی شوند. هدف از اتوماسیون بازاریابی این است که مردم را با آنچه واقعاً نیاز دارند آشنا کرده و در نتیجه شانس آنها را برای رسیدن به آنجا افزایش دهد. مشتریانی که به درستی هدایت شوند ، 50 درصد مشتریان خریدار بیشتری تولید می کنند. در حالی که هزینه آن 33 درصد کمتر است. مشتریان خوب هدایت شده نیز خریدهای بیشتری انجام می دهند.

بسترهای اتوماسیون بازاریابی اغلب برای مدیریت رسانه های اجتماعی ، ایجاد صفحات فرود و آماده سازی تست های A / B بسیار مفید هستند.

اتوماسیون بازاریابی B2B در مقابل اتوماسیون بازاریابی B2C

اتوماسیون بازاریابی می تواند توسط هر شرکتی ، در هر اندازه ای استفاده شود ، اما اگر مدل تجاری B2B یا B2C باشد ، می تواند بر نوع پیام ها تأثیر بگذارد.اگرچه هر دو مدل این مشاغل هدف اصلی افزایش تبدیل و فروش را دنبال می کنند ، اما در نحوه دستیابی به این اهداف تفاوت وجود دارد.

فروش های B2B

فروش B2B یا Business to Business چرخه تبدیل طولانی تری نسبت به فروش B2C یا Business to Consumer دارد و اغلب شامل محصولات یا خدماتی است که به تعهدات بلند مدت نیاز دارند. (البته همیشه استثنا وجود دارد). به همین دلیل ، پیام های B2B بر محتوای طولانی تر مانند مقاله های سفید ، مطالعات موردی و کتاب های الکترونیکی تأکید بیشتری می کند. از آنجا که خریدهای اصلی برای مشاغل مورد هدف قرار می گیرند ، اغلب افراد متعددی در فرایند تصمیم گیری دخیل هستند ، بنابراین مانند B2C ، همیشه در مورد پیروزی بر یک نفر نیست. کسب و کارهایی که چیزی برای فروش دارند دوست دارند خود را به عنوان یک نیروی در زمینه خود معرفی کنند ، بنابراین ارائه اطلاعات مفصل و مفید راه خوبی است.

فروش های B2C

از آنجا که فروش B2C سریعتر است ، محتوای مورد استفاده در پیامهای شما بسیار آسان تر است. به عنوان مثال ، خریداران هدست علاقه ای به مطالعه موارد موردی محصول ندارند ، اما ممکن است بخواهند یک ویدیوی 30 ثانیه ای در مورد نحوه استفاده از آن را تماشا کنند. برای شرکت های B2C ، تمرکز بیشتر بر ایجاد نام تجاری و ارائه دلیل برای خرید مجدد به مشتریان است. بنابراین ، ارسال پیام به آنها باید شامل مواردی مانند یادآوری سبد خرید رها شده و پیشنهادات خرید محصولات منحصر به فرد باشد.

در بخش بعدی ، ما مفاهیم کلیدی در اتوماسیون بازاریابی را بررسی خواهیم کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × پنج =

فهرست