راهنمای اتوماسیون بازاریابی – قسمت دوم

ما در قسمت اول این مقاله اتوماسیون بازاریابی و مفاهیم آن در بازاریابی اینترنتی را بررسی کردیم. در اینجا ما شما را با مفاهیم کلیدی اتوماسیون بازاریابی آشنا می کنیم. اگرچه جنبه های مختلف بازاریابی و توسعه کسب و کار بر اتوماسیون بازاریابی تأثیر می گذارد ، اما فرایند کلی چندین مفهوم کلیدی را طی می کند.

ما در قسمت اول این مقاله اتوماسیون بازاریابی و مفاهیم آن در بازاریابی اینترنتی را بررسی کردیم. در اینجا ما شما را با مفاهیم کلیدی اتوماسیون بازاریابی آشنا می کنیم. اگرچه جنبه های مختلف بازاریابی و توسعه کسب و کار بر اتوماسیون بازاریابی تأثیر می گذارد، اما فرایند کلی چندین مفهوم کلیدی را طی می کند. برای آشنایی بهتر با فرایند بازاریابی و بهبود رتبه سئو سایت خود می توانید از طریق صفحه مشاوره سئو با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیف های تبدیل (Conversion funnels) :

قیف تبدیل فرایندی است که شخص برای مشتری شدن طی می کند. از آنجا که امروزه پیدا کردن نظرات محصولات و خرید آن بسیار آسان است ، بسیاری از مردم اولین بار که چیزی را می بینند نمی خرند. اتوماسیون بازاریابی راهی برای برقراری ارتباط با مردم است تا احتمال خریدار شدن این افراد افزایش یابد.

قیف تبدیل را می توان به چند مرحله تقسیم کرد:

آگاهی: ابتدا مشتری از شرکت ، محصول یا خدمات آگاه می شود. هنوز برای تصمیم گیری زود است ، اما این شرکت راه خود را پیدا کرده و سیگنال های خود را ارسال کرده است.

علاقه: همه کسانی که یک تجارت ، محصول یا خدمات را می شناسند به آن نیاز ندارند. در این مرحله افراد علاقمند ارتباط بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال ، آنها درخواست می کنند ، برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام می کنند ، شرکت را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند ، نظرات یا پست های وبلاگ و سایر مطالب را در سایت Read این شرکت جستجو می کنند.

توجه: در این مرحله ، فرد به اندازه کافی با تجارت آشنا است و می داند چه می خواهد. هنوز آمادگی تصمیم گیری ندارم.

تبدیل نهایی: این زمانی است که فرد تصمیم به خرید می گیرد. شما در این مرحله برنده شده اید.

آشنایی با User flow

در حالت ایده آل ، هنگامی که شخصی خرید می کند ، آنقدر از خرید خود راضی است که می خواهد دوباره خرید کند. اما وقتی افراد از طریق قیف حرکت می کنند ، چه یک بار یا چند بار خرید کرده باشند ، برخی از آنها همیشه در هر مرحله از قیف خارج می شوند. به طور متوسط ​​، تنها 1 تا 5 درصد افرادی که وارد قیف می شوند ، خرید می کنند. بیرون آوردن افراد از قیف عواقب نامیده می شود و از آنجا که این پیامدها اجتناب ناپذیر هستند ، اتوماسیون بازاریابی می تواند به کاهش آنها کمک کند. با درک نیازها و علایق افراد در هر مرحله از قیف و ارائه نوع محتوای مورد علاقه آنها ، می توانید با آنها در ارتباط باشید.

برای مثال ، فرض کنید کار یک شرکت نصب پنجره های دو جداره است و در شبکه های محلی تبلیغات گسترده ای دارند. درصد بالایی از هزاران نفری که تبلیغات شما را می بینند هیچ واکنشی نشان نمی دهند. زیرا آنها به پنجره جدیدی احتیاج ندارند یا در یک ملک اجاره ای زندگی می کنند. هر پیامی که برای این افراد ارسال کنید بی فایده است ، اما از آنجا که تعویض پنجره هزینه زیادی دارد ، افرادی که واقعاً به یک پنجره جدید نیاز دارند ، وقت خود را صرف تحقیق در مورد آنها ، جمع آوری اطلاعات در مورد آنها و تلاش برای یافتن بهترین قیمت می کنند. در این صورت ، اگر این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد پنجره های دو جداره به این افراد بدهد ، به احتمال زیاد می تواند افراد زیادی را به خود جذب کند.

حلقه های بازخورد و معیارها (Feedback loops and metrics) :

یکی از قوانین اساسی فیزیک این است که برای هر عملی یک عکس العمل مساوی و مخالف وجود دارد. در دنیای اتوماسیون بازاریابی ، موضوعی مشابه به نام حلقه بازخورد وجود دارد. هنگامی که شما پیامی را برای شخصی ارسال می کنید ، گیرنده پیام واکنش نشان می دهد ، حتی اگر این واکنش هیچ کاری انجام ندهد. این واکنش بخشی از حلقه بازخورد شما است و شما باید به معیارهای خود توجه کنید تا ببینید چه عکس العملی دریافت خواهید کرد.

حلقه ها و معیارهای بازخورد نشان دهنده اثربخشی استراتژی اتوماسیون بازاریابی شماست. اگر شخصی خریدی انجام دهد ، روی قسمتی از وب سایت شما کلیک کند ، پیامی را نادیده بگیرد ، پیامی را ناخواسته اعلام کند ، لیست مشترکان شما را ترک کند ، همه اینها در مورد پیام شما چیزی به شما می گوید.

وقتی به معیارهای خود نگاه می کنید ، در حالت ایده آل می خواهید ترافیک بالا و نرخ کلیک را مشاهده کنید. همچنین می خواهید ببینید چند نفر مطالب شما را بازنشر داده اند ، زیرا بازنشر محتوا نشانه مرتبط بودن و ارزشمند بودن محتوا است و نشان می دهد که محتوا مزاحمتی برای مخاطب شما ایجاد نمی کند. گاهی اوقات لغو اشتراک و اعلان های هرزنامه اجتناب ناپذیر است. به خصوص که بسیاری از مردم تفاوت این دو را درک نمی کنند. اما از این آمار صرفنظر نکنید زیرا آنها را دوست ندارید. افزایش تعداد آنها می تواند نشانه این باشد که استراتژی شما چندان خوب نیست و باید بازنگری شود.

جریان کاربر (User flow) :

آشنایی با User flow

از آنجا که قیف تبدیل مربوط به فرایندی است که منجر به فروش می شود ، جریان کاربر نیز مجموعه ای از صفحات است که شخص قبل از انجام کاری از آنها بازدید می کند.

وقتی ترافیک از منابع مختلف ، مانند تبلیغات PPC ، رسانه های اجتماعی و ایمیل به سایت شما می آید ، می خواهید کاربران را به صفحاتی هدایت کنید که در آنجا آنها می خواهند آنچه را که شما می خواهید انجام دهند. اکنون می توانید محصول را خریداری کنید ، برای استفاده رایگان ثبت نام کنید یا به لیست پستی بپیوندید.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که افراد بسته به نحوه دسترسی به صفحه شما نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین ، شما باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که وقتی شخصی به صفحه شما می آید ، جذب آن می شود. به عنوان مثال ، اگر شخصی پس از جستجوی کلمه کلیدی دم بلند به صفحه محصول هدایت شود ، امکانات زیادی دارید. زیرا این شخص دقیقاً می داند که بدنبال چه چیزی هستید و به احتمال زیاد خرید شما را انجام می دهد. اما وقتی شخصی روی تبلیغات PPC کلیک می کند و فرم را در صفحه فرود پر می کند ، احتمالاً قبل از نهایی شدن خرید خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارد و هنوز تصمیم نهایی نگرفته است.

گردش کار (Workflows) : 

گردش کار برای زمانی است که بخش اتوماسیون در اتوماسیون بازاریابی مستقر شده است. گردش کار مجموعه ای از کارهایی است که برای ارسال پیام انجام می دهید. ایجاد یک گردش کاری تمام راه را برای شما به همراه دارد و شما باید از خود بپرسید که “اگر این اتفاق بیفتد ، بعد چه اتفاقی می افتد؟”

گردش کار شامل قسمتهای مختلف است.به عنوان مثال ، مدت فعالیت شخص ، تعاملات وی با شخص یا اقداماتی که قبلاً در سایت شما انجام داده است. خرده فروشان معمولاً از برخی انواع گردش کار استفاده می کنند. به عنوان مثال ، برای ارسال کد تخفیف به مشتریانی که مدتی است خرید نکرده اند ، یادآوری برای مرور محصولات برای افرادی که مدتی خرید کرده اند ، و یادآوری برای افرادی که برخی از اقلام را به سبد خرید خود اضافه کرده اند اما آنها محصول خود را نهایی نکرده اند. هنوز خرید کنید

مفاهیم کلیدی اتوماسیون بازاریابی در اینجا به پایان می رسد. در قسمت سوم ، مراحل مهم ایجاد استراتژی اتوماسیون بازاریابی را مرور می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 + 7 =

فهرست