راهنمای اتوماسیون بازاریابی – قسمت سوم

این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما قبل از انجام هر کاری ، باید دقیقاً بدانید که می خواهید اتوماسیون بازاریابی چه کاری انجام دهد تا بتوانید استراتژی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. آیا می خواهید مشتریان با انگیزه بیشتری داشته باشید؟

مشاوره سئو حرفه ای می تواند به خوبی وضعیت سئو سایت شما را بهبود ببخشد. ما مفاهیم اتوماسیون بازاریابی را در مقاله قبلی در مورد بازاریابی اینترنتی بررسی کردیم. در اینجا چند مرحله مهم برای ایجاد یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی وجود دارد:

1. اهداف خود را مشخص کنید 

این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما قبل از انجام هر کاری ، باید دقیقاً بدانید که می خواهید اتوماسیون بازاریابی چه کاری انجام دهد تا بتوانید استراتژی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. آیا می خواهید مشتریان با انگیزه بیشتری داشته باشید؟ آیا می خواهید از طریق بازگشت مشتری درآمد کسب کنید؟ آیا می خواهید در فصل تخفیف فروش بیشتری داشته باشید؟ هر یک از این اهداف استراتژی متفاوتی را می طلبد. بنابراین ، شما باید دقیقاً بدانید که اهداف اصلی شما چیست.

2. تشخیص اهداف

البته درک نیازهای مشتری در هر مرحله از فرآیند تبدیل بسیار مهم است. اما بسته به اهداف اصلی شما ، بهتر است زمان و انرژی خود را با تمرکز بر افرادی که در مرحله خاصی از این فرآیند هستند ، سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال ، اگر واقعاً مشکلی در جمع آوری مشتریان با انگیزه ندارید ، اما می خواهید افراد بیشتری مشتری شوند ، زمان و انرژی شما باید بیشتر در وسط و پایین قیف تبدیل صرف شود.

3. جریان کاربر را ترسیم کنید

با اتوماسیون بازاریابی ، شما سعی می کنید مردم را وادار به انجام کاری کنید. ترسیم جریان کاربران راهی برای تجسم گام هایی است که مردم برای انجام کاری انجام می دهند.

بسته به نحوه دسترسی فرد به وب سایت شما ، ممکن است برخی از افراد قبل از انجام کاری به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند. البته اگر نمی توانید سایه را به درستی تشخیص دهید ، نمی خواهید ناامید شوید ، بنابراین روی یک کاپوت خوب سرمایه گذاری کنید. با استفاده از نمودارهای حالت برای ترسیم جریان کاربر ، می توانید دقیقاً ببینید افراد چگونه به صفحه شما می آیند و چه مراحلی را باید برای انجام کار انجام دهند.

4. مشتری های هدایت شونده خود را جدا کنید و به آنها امتیاز دهید

توجه داشته باشید که کیفیت همه مشتریان با انگیزه یکسان نیست. پایگاه داده تماس شما ترکیبی از افرادی است که قصد خرید دارند و افرادی که هنوز در حال بررسی گزینه های خود هستند ، و همچنین افرادی که احتمالاً خرید نمی کنند. بنابراین ، ایجاد پیام گسترده ای که برای همه این گروه ها جذاب باشد ، غیرممکن است. با رتبه بندی مشتریان ارجاع می توانید بفهمید که دقیقاً به چه کسانی باید بیشتر توجه کنید و چه کسانی مایل به پیوستن به لیست خریداران شما هستند.

تعاملات یک شخص با محتوای شما و اقداماتی که در سایت شما انجام می دهد می تواند بازتابی از آمادگی وی برای آمادگی باشد. شخصی که صفحه قیمت گذاری را مشاهده کرده است بیشتر از کسی که فقط مطالب وبلاگ را به طور مختصر خوانده باشد ، مشتری می شود. کسی که در چند هفته گذشته چندین بار از وب سایت بازدید کرده است مطمئناً تمایل بیشتری به خرید دارد تا کسی که در یک سال گذشته فقط یک یا دو بار از وب سایت بازدید کرده است. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما این امکان را می دهد که مقادیری را به فعالیت های خاص اختصاص دهید و سپس بتوانید نمره مشتری محور را محاسبه کنید.اتوماسیون بازاریابی همچنین به شما امکان می دهد پایگاه داده تماس خود را تا حد زیادی تقسیم بندی کنید تا بتوانید پیام های خاصی را برای انواع خاصی از افراد ارسال کنید. به عنوان مثال ، وقتی صحبت از یک کسب و کار B2B می شود ، ممکن است بازاریاب بخواهد به افرادی با عنوان شغلی خاص که کسب و کار آنها نیز ابعاد خاصی دارد ، پیامی ارسال کند. در فروش B2C ، یک خرده فروش ممکن است بخواهد لیست خود را برای ارائه پیشنهادات خاص به افراد خاص تقسیم بندی کند. به عنوان مثال ، افرادی که مبلغ مشخصی را از شرکت خریداری کرده اند یا افرادی که در منطقه خاصی زندگی می کنند.

جدا سازی مشتریان هدایت شده

ساخت و حفظ یک پایگاه داده

هیچ راه میانبری برای انجام این کار وجود ندارد – ایجاد یک پایگاه داده تماس با کیفیت زمان بر است. اتوماسیون بازاریابی زمانی لازم است که پایگاه داده مناسبی از مخاطبین برای کار داشته باشید. همچنین ، باید به افزودن نام های جدید به این پایگاه داده ادامه دهید.

یکی از م effectiveثرترین روش ها برای ایجاد پایگاه داده با کیفیت ، تولید محتوای آموزنده است. محتوای وبلاگ برای ارائه اطلاعات با کیفیت عالی است و می تواند به افزایش اعتبار و قدرت کسب و کار شما کمک کند. از سوی دیگر ، محتواهای گسترده و کتاب های الکترونیکی در جذب افرادی که نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع خاص دارند و می خواهند درباره کسب و کار بدانند بهتر عمل می کند و به دلیل هزینه ای که برای کاربر در نظر گرفته می شود ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. . . مشاهده محتوا باید پرداخت شود ، اطلاعات تماس خود را ارسال کنید.

برای شرکت هایی که خدمات ارائه می دهند ، استفاده رایگان یک راه عالی برای به دست آوردن اطلاعات تماس افراد است. زیرا افرادی که برای استفاده رایگان ثبت نام می کنند ، به وضوح به خدمات ارائه شده علاقه مند هستند.

به لیست های پولی توجهی نداشته باشید 

هر کاری که می کنید وسوسه نشوید که یک لیست مخاطب بخرید. لیست پول می تواند در وقت شما صرفه جویی کند ، اما در بلند مدت بر خلاف شما عمل می کند.

اول از همه ، بدانید که یک لیست تماس با کیفیت هرگز قابل فروش نیست. لیست های فروش یا اجاره اغلب پر از آدرس های ایمیل نامعتبر یا رها شده است. حتی اگر کسی واقعاً پیام شما را ببیند ، احتمالاً نسبت به شرکتی که با آن ناآشنا است بی میل و بدبین است.

اگر می خواهید به لیستی پیام دهید که مملو از مخاطبین بی کیفیت است ، احتمالاً در نهایت نرخ پرش بالایی خواهید داشت ، افراد زیادی مشترک شما نخواهند شد ، نرخ باز شدن پایینی خواهید داشت و تعداد زیادی از افراد هرزنامه اعلام کنید ارائه دهندگان ایمیل به این معیارها توجه می کنند و اگر ببینند پیام ها در قالب خاصی ارسال می شوند ، آن را به عنوان هرزنامه تشخیص می دهند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، پیام دادن به مشتریان با انگیزه کیفیت بهتر نیز دشوار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

16 − نه =

فهرست