11 قانون طلایی محتوا نویسی برای سایت که شاید ندانید!

نوشتن محتوا برای یک وب سایت اصول و قواعد خاص خود را دارد و در دنیای وسیع فضای مجازی جایگاه بسیار ویژه ای برای خود ایجاد کرده است. اینکه بگوییم اینترنت مکان شلوغی است ، این است که بگوییم در آسمان یک ستاره وجود دارد یا اینکه در ساحل شن وجود دارد. طبق آمار مربوط به اینترنت ، بیش از 1.9 میلیارد وب سایت در سراسر جهان ، بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز در Google و 350،000 توییت در روز وجود دارد.

نوشتن محتوا برای یک وب سایت اصول و قواعد خاص خود را دارد و در دنیای وسیع فضای مجازی جایگاه بسیار ویژه ای برای خود ایجاد کرده است. اینکه بگوییم اینترنت مکان شلوغی است ، این است که بگوییم در آسمان یک ستاره وجود دارد یا اینکه در ساحل شن وجود دارد. طبق آمار مربوط به اینترنت ، بیش از 1.9 میلیارد وب سایت در سراسر جهان ، بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز در Google و 350،000 توییت در روز وجود دارد.

جلب توجه خوانندگان به این محیط بسیار شلوغ می تواند بسیار دشوار باشد. مطالعه ای توسط موسسه تحقیقاتی Chartbeat نشان داد که 55٪ بازدیدکنندگان وب سایت در کمتر از 15 ثانیه در وب سایت می مانند.

نوشتن محتوا برای یک وب سایت به بهترین شکل ممکن یکی از مهمترین وظایفی است که در این مسابقه تبلیغ می شود. محتوای خوب و بهینه شده وب سایت می تواند در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد و مخاطبان شما را به خود جلب کند.

برخی از نکات برای نوشتن محتوا برای یک وب سایت ، خواه محتوای شما دیجیتال باشد یا نه ، ممکن است توسط برخی افراد تایپ شود. همچنین برخی از تکنیک ها وجود دارد که به طور خاص در نوشتن دیجیتال اعمال می شود. در اینجا 11 اصولی آورده شده است که باعث جذابیت محتوای وب سایت شما برای دیگران می شود.

1) مخاطبین خودتان را بشناسید

این یک قانون ساده به نظر می رسد ، اما وقتی بسیاری از نویسندگان قلم خود را بر روی کاغذ می گذارند ، یا شاید حتی صفحه کلید را لمس می کنند ، نمی دانند چه کسی می خواهد محتوای مورد نظر خود را بخواند. قبل از نوشتن محتوا این س questionsالات را از خود بپرسید:

مخاطبان اصلی محتوای من چه کسانی هستند؟ چه تماس های ثانویه ای می توانند مخاطبین اصلی من را تحت تأثیر قرار داده و به آنها اطلاع دهند؟ چگونه می توانند سایت من را پیدا کنند؟

به عنوان مثال ، فرض کنید شما در حال ساخت وب سایت برای یک شرکت قانونی هستید. اولین مخاطبین شما ممکن است مشتریان فعلی شما باشند. با این حال ، مخاطبین ثانویه شما بسیار گسترده تر هستند و ممکن است شامل مشتریان دیگر ، گزارشگران حقوقی یا هر کس دیگری باشد که در آینده ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشد.

شما باید مطمئن شوید که محتوای شما نیز در دسترس این مخاطبان است. چه س questionsالاتی می توانید در مورد موضوعات خاص سایت خود از این گروه بپرسید؟ فعالیت آنلاین آنها بیشتر است؟ آنها به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

مخاطبان محتوای وب سایت را به طرق مختلف – از طریق به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی ، پیوند از وب سایت های دیگر ، ایمیل و نتایج موتور جستجو – پیدا می کنند. روش اخیر برای وب سایت ها بسیار مهم است. این متن می تواند به خوبی نوشته شده باشد و اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهد ، اما اگر برای موتورهای جستجو بهینه نشود ، افراد کمی می توانند این اطلاعات را پیدا کنند.

باید دوباره مخاطبین خود را بررسی کنید: چه عباراتی می توانند در Google وارد کنند؟ حتماً از این عبارات جستجو در عناوین اصلی و فرعی استفاده کنید.

2) دنبال کردن مدل هرم معکوس

افرادی که از محتوای وب سایت استفاده می کنند معمولاً دامنه توجه محدودی دارند. آنها فقط در چند ثانیه تصمیم می گیرند که آیا از وب سایت شما استفاده می کنند یا خیر. ساختار محتوای سایت شما مانند هرم معکوس یا مخروط است. مهمترین پیام باید در بالای صفحه شما باشد. سپس ، باید اطلاعات پشتیبانی را با گذشت زمان در بخشهای پایین ارائه دهید. سرانجام ، شما در پایان جزئیات بسیار دقیق را ارائه خواهید داد.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما می خواهید یک صفحه وب مربوط به کنفرانس ایجاد کنید. مهمترین جزئیات – شرح برنامه کنفرانس ، تاریخ و مکان – باید در بالای صفحه نمایش داده شوند. اطلاعات پشتیبانی مانند سخنران و موضوعات آنها نیز در زیر ذکر شده است. اطلاعات کم اهمیت تر – مانند برگزارکننده کنفرانس ، تاریخچه کنفرانس ها یا لیستی از منابع مربوطه – نیز در پایین صفحه نمایش داده می شود.

این دو نمودار برنامه کلی ساخت وب سایت ما را نشان می دهد و به شما کمک می کند ساختار وب سایت خود را ایجاد کنید.

11 قانون طلایی محتوا نویسی

3) جملات کوتاه و ساده بنویسید

جملات طولانی برای خوانندگان کتاب های چارلز دیکنز خوب است! گفتیم که توجه خوانندگان وب سایت بسیار محدود است و فقط جملاتی با 35 کلمه یا کمتر برای این محدوده توجه مناسب هستند. طبق آمار ، تنها درصد کمی از بزرگسالان توانایی خارق العاده ای در خواندن دارند و بسیاری دیگر فقط به خواندن متن های ساده علاقه مند هستند. در نتیجه ، محتوای وب سایت هایی که ساده و راحت خوانده می شوند قطعاً مخاطبان بیشتری خواهند داشت.

شما باید از کلمات و افعال بیشتری استفاده کنید. استفاده از بسیاری از قیدها متن را پیچیده می کند. بهتر است به جای کلماتی مانند “لطافت روح” و “سنگین” از کلماتی مانند “آرام” یا “مبهم” استفاده شود.

اگر مطمئن نیستید که سطح نوشتن شما چگونه است (دقیقاً مانند اکثر نویسندگان!) می توانید با استفاده از مدل های مطالعه ، فهرست متن خود را بررسی کنید.

4) همیشه از بیان شفاف استفاده کنید

استفاده از افعال ناشناخته و عدم قطعیت موضوع جمله ، جملات را سنگین تر می کند. به عنوان مثال ، بهتر است به جای نوشتن “قهوه سفارش” ، بنویسید که یک مرد قهوه سفارش داده است. به جای گفتن “محصولی که می توان در وب سایت سفارش داد” ، می توانید بگویید “محصولی که در دسترس شماست”.

پاک کردن بیان به شما کمک می کند محتوایی ساده و کاربرپسند بنویسید. همچنین درک آن آسان تر است. وقتی مستقیماً با مخاطب خود صحبت می کنید ، قطعاً برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد.

5) عمل کنید و فقط حرف نزنید

شما نباید سبک نوشتن محتوا را برای سایت خود به حالت های عمومی یا بیانیه های سطح بالا محدود کنید. نمونه های محدود اما واقع گرایانه به خوانندگان کمک می کند تا پیام شما را راحت تر درک کنند. به عنوان مثال دو توصیف زیر را در نظر بگیرید:

این بهترین اسباب بازی است که می توانید برای سگ خود بخرید.

یا …

ما این عروسک اسباب بازی را برای سگ شما کاملاً بادوام ساخته ایم ، 100٪ از پلاستیک طبیعی ساخته شده و به گونه ای طراحی شده است که می تواند فشار دندان های سگ شما را تحمل کند ، حتی اگر سگ شما همیشه دوست دارد عروسک خودش را بسازد . !

پس کدام نسخه را ترجیح می دهید؟ کدام یک تصویر واضح تری ایجاد می کند؟ جزئیات ویژه در توضیحات دوم به خواننده این امکان را می دهد تا درک بهتری از اسباب بازی داشته باشد.

شما همچنین باید اطلاعات اضافی ، مشخص و توصیفی را ارائه دهید زیرا باعث بهبود سئو سایت شما می شود و مشتریان می توانند اطلاعات مورد نیاز برای خرید را به دست آورند.

محتوا نویسی

6) لحن تخصصی را کاهش دهید

قرار است وب سایت ها مخاطبان گسترده ای داشته باشند – و فقط مورد استفاده متخصصان قرار نمی گیرد. در نتیجه ، ما باید اطلاعات قابل فهم را به افراد تحصیل کرده اما غیر تحصیل کرده در وب سایت خود ارائه دهیم. ابتدا باید تمام اختصارات استفاده شده در متن را تعریف کنیم.

بهتر است از اصطلاحات خیلی تخصصی استفاده نکنید. همچنین باید عباراتی را تعریف کنیم که بسیار خاص یا عجیب باشند. همچنین می توانید از لینک سایر مقالات استفاده کنید تا کاربران بتوانند اطلاعات بهتری در مورد اطلاعات یا موضوعات اساسی داشته باشند.

به عنوان مثال ، جمله زیر را در نظر بگیرید:

نویسندگان یک SOT از MOS به دست آوردند ، به ایستگاه برگشتند و داستان را نوشتند.

بسیاری از این عبارات برای خبرنگاران قابل درک است. اما اگر می خواهیم خوانندگان بیشتری این متن را درک کنند ، باید آن را تصحیح کنیم:

نویسندگان با یک شاهد مصاحبه کرده و سخنان وی را ضبط کرده و داستان داستان را نوشتند. این موضوع برای کار در زمینه فنی بسیار مهم است ، زیرا به وب سایت شما کمک می کند تا بتواند مخاطبانی را جذب کند که ممکن است تخصص آنها مربوط به زمینه کاری شما نباشد. همیشه به یاد داشته باشید که شما باید

” این مطلب ادامه دارد… “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 + پنج =

فهرست