الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم های سئو گوگل از اساسی ترین مواردی است که سئوکار باید از آنها کاملاً آگاه باشد. Google تقریباً هر روز الگوریتم های رتبه بندی خود را به روز می کند. برخی از این به روزرسانی ها تغییرات اندکی هستند ، در حالی که برخی دیگر واقعاً تأثیر بسزایی در نتایج جستجو دارند. در این مقاله ، ما می خواهیم مهمترین تغییرات انجام شده در سالهای اخیر را به شما معرفی کنیم و همچنین به طور خلاصه آنها را بررسی کرده و پیشنهادات مربوط به SEO را ارائه دهیم.

الگوریتم های سئو گوگل از اساسی ترین مواردی است که سئوکار باید از آنها کاملاً آگاه باشد. Google تقریباً هر روز الگوریتم های رتبه بندی خود را به روز می کند. برخی از این به روزرسانی ها تغییرات اندکی هستند ، در حالی که برخی دیگر واقعاً تأثیر بسزایی در نتایج جستجو دارند. در این مقاله ، ما می خواهیم مهمترین تغییرات انجام شده در سالهای اخیر را به شما معرفی کنیم و همچنین به طور خلاصه آنها را بررسی کرده و پیشنهادات مربوط به SEO را ارائه دهیم.

اما قبل از شروع ، کمی لذت ببریم! آیا خوشحال می شوید که ببینید چه به روزرسانی هایی بر ترافیک ارگانیک شما تأثیر گذاشته و چگونه؟ تعجب! این اطلاعات را می توانید با استفاده از ابزاری به نام Rank Tracker بدست آورید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این ابزار را راه اندازی کنید و سپس پروژه سایت خود را ایجاد کنید. سپس باید بر روی “تازه سازی ترافیک” کلیک کنید و اطلاعات حساس Google Analytics خود را وارد کنید تا حساب خود را با این ابزار همگام سازی کنید. در پایین داشبورد Rank Tracker می توانید ترافیک ارگانیک را نیز بررسی کنید.

 الگوریتم پاندا

1) الگوریتم پاندا

تاریخ انتشار: 24 فوریه 2011

خطرات: محتوای تکراری ، محتوای سرقت شده یا غیرقابل اعتماد ، هرزنامه تولید شده توسط کاربر ، پر کردن کلمات کلیدی در متن.

نحوه عملکرد: پاندا به دلیل شاخص نوار کیفیت خود برای صفحات وب شناخته می شود. این شاخص مقیاسی است که به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شود. پاندا در ابتدا یک فیلتر بود و بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل نبود ، اما در ژانویه 2016 این سیستم به طور رسمی در الگوریتم های SEO استفاده شد. پاندا و انتشار آن اکنون با جزئیات بیشتری ارائه شده است و موارد مجازات و بازیابی با سرعت بیشتری ظاهر می شوند.

چگونه برای این امر بهینه سازی کنیم: ارزیابی منظم از محتوای تکراری ، محتوای بد را انجام دهید یا صفحه را با کلمات کلیدی سایت پر کنید. برای این کار می توانید از یک خزنده موتور جستجو مانند Website Auditor تهیه شده توسط SEO PowerSuite استفاده کنید.

برای بررسی محتوای تکراری خارجی می توانید از ابزاری مانند Copyscape استفاده کنید.

اگر سایت تجارت الکترونیکی دارید و نمی توانید محتوای کاملاً منحصر به فردی برای آن تهیه کنید ، می توانید از تصاویر اصلی استفاده کنید ، برای توصیف محصولات از نظرات کاربران استفاده کنید تا محتوای شما از بقیه برجسته شود. الگوریتم های SEO Google ، الگوریتم های SEO Google ، الگوریتم های SEO Google

الگوریتم پنگوئن

2) الگوریتم پنگوئن

تاریخ انتشار: 24 آوریل 2012

خطرات: پیوندهای نامرتبط یا پیوندهای حاوی هرزنامه ، پیوندهایی که متن درون صفحه آنها بیش از حد بهینه شده است.

نحوه عملکرد: هدف الگوریتم Google Penguin پایین آوردن رتبه سایت هایی است که به نظر می رسد هک شده اند. از اواخر سال 2016 ، پنگوئن بخشی از الگوریتم های اصلی است و برخلاف پاندا ، این الگوریتم تأثیر فوری دارد.

نحوه بهینه سازی برای الگوریتم پنگوئن

نحوه بهینه سازی برای آن:  شما باید رشد نمایه پیوند خود را بسنجید و همیشه لینکهای خود را با ابزاری مانند SEO SpyGlass بررسی کنید. در بخش داشبورد داشبورد ، می توانید نمودار پیشرفت نمایه پیوند خود را مشاهده کنید. شما باید نسبت به افزایش یا کاهش ناگهانی حساس باشید. به طور ناگهانی تعداد پیوندها افزایش چشمگیری خواهد داشت که قطعاً برای شما مشکل ساز خواهد شد.

آماری که پنگوئن به آن نگاه می کند نیز با استفاده از فرمول خطر مجازات SpyGlass SEO ارزیابی می شود. برای ارزیابی خطرات ریسک خود ، می توانید به قسمت Linking Domains بروید ، برگه Link Penalty Risks را علامت بزنید ، پیوندهای خود را انتخاب کنید و سپس قسمت به روزرسانی خطر Penalty را بررسی کنید. وقتی این بررسی کامل شد ، می توانید به ستون خطر مجازات نگاه کنید و مطمئن شوید که تمام پیوندهای دارای شاخص خطر بالای 50٪ را بررسی می کنید.

الگوریتم های SEO گوگل ، الگوریتم های جدید SEO Google ، الگوریتم های رتبه بندی Google

نحوه عملکرد الگوریتم پنگوئن

3) الگوریتم مرغ مگس خوار

تاریخ انتشار: 22 آگوست 2013

خطرات: پر کردن صفحه با کلمات کلیدی ، محتوای بی کیفیت.

نحوه عملکرد: یکی از مهمترین الگوریتم های Google SEO است که به این موتور جستجو کمک می کند تا اصطلاحات جستجو را بهتر تفسیر کند و مطابق با هدف جستجوی کاربر نتایج بهتری را ارائه دهد (در مقایسه با یک کلمه در اصطلاحات جستجو). در حالی که کلمات کلیدی هنوز مهم هستند ، الگوریتم Hummingbird به شما امکان می دهد یک صفحه را برای یک عبارت رتبه بندی کنید ، حتی اگر آن صفحه عبارتی دقیق که کاربر وارد کرده را نداشته باشد. پردازش زبان طبیعی Latent Semantic Metrics همچنین عبارات و کلمات را با همان معنی و مشابه کلمات کلیدی تحلیل می کند.

 الگوریتم مرغ مگس خوار

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید جستجوی کلمات کلیدی خود را طراحی کنید و بر روی مفاهیم و نه کلمات کلیدی تمرکز کنید. شما باید به دقت در مورد اصطلاحات مربوط به جستجو ، کلمات و عبارات مترادف تحقیق کنید. منابع گسترده ای برای ایده های کلمات کلیدی شامل جستجوهای Google و تکمیل خودکار Google است. همه این موارد توسط ماژول جستجوی کلمات کلیدی Rank Tracker در نظر گرفته می شود.

شما می توانید از این دیدگاه های مختلف برای درک بهتر بیانات مخاطب خود و ارائه محتوای متنوع استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع و منطبق با هدف جستجوی خود ، می توانید میزان جذب مشتری و بهینه سازی موتور جستجو را بهبود بخشید. ما در بخش الگوریتم RankBrain این موضوع را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

4) الگوریتم کبوتر

در تاریخ 24 ژوئیه 2014 (ایالات متحده) ، 22 دسامبر 2014 (انگلیس ، کانادا و استرالیا) منتشر شد.

خطرات: سئو خارجی یا داخلی ضعیف.

نحوه عملکرد: این الگوریتم کبوتر بر جستجوهایی که موقعیت کاربر نقش مهمی دارد تأثیر می گذارد. این بروزرسانی رابطه تنگاتنگی بین الگوریتم های محلی و الگوریتم های اصلی ایجاد کرده است. اکنون از فاکتورهای عمومی SEO برای رتبه بندی نتایج محلی استفاده می شود.

نحوه بهینه سازی برای آن: ما باید برای سئو داخلی و خارجی کار کنیم. نقطه شروع این است که تجزیه و تحلیل داخلی را با استفاده از WebSite Auditor شروع کنید. تجزیه و تحلیل محتوای این ابزار به شما ایده می دهد که چگونه می توانید بهینه سازی صفحه داخلی را انجام دهید.

الگوریتم کبوتر

یک راه خوب برای شروع بهینه سازی خارج از سایت این است که سایت خود را در فهرست های مربوط به کسب و کار ذکر کنید. این لیست ها نه تنها به عنوان بک لینک عمل می کنند ، بلکه به بهبود رتبه سایت شما نیز کمک می کنند. آنها می توانند تأثیر زیادی در رتبه بندی سایت شما داشته باشند. می توانید لیست های با کیفیتی را به راحتی پیدا کنید و با LinkAssistant از مدیران وب خود بخواهید که سایت شما را نیز در آنها میزبانی کنند.

کافیست بر روی Search Leads کلیک کرده و Directories را انتخاب کنید ، سپس کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. شما می توانید دسته های مختلف کلمات کلیدی و همچنین مکان خود را تعیین کنید. به زودی ، این ابزار لیستی از لیست های مرتبط در صنعت خود را به همراه آدرس ایمیل آنها به شما می دهد.

5) الگوریتم های گوگل سئو برای تلفن همراه

تاریخ انتشار: 21 آوریل 2015

خطرات: عدم وجود نسخه موبایل در صفحه ، استفاده نامناسب از صفحه برای تلفن همراه.

نحوه عملکرد: Google Mobile Updates (الگوریتم Mobilegeddon) اطمینان می دهد که صفحات سازگار با تلفن همراه در بالاترین رتبه قرار می گیرند ، در حالی که صفحات غیر موبایل پسند ممکن است در SERP رتبه خوبی نداشته باشند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید سایت خود را طوری طراحی کنید که موبایل پسند باشد و روی سرعت و عملکرد سایت تمرکز کنید. آزمون سازگاری موبایل Google به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام قسمت از سایت شما نیاز به بهبود دارد. این تست در WebSite Auditor واقع شده است ، بنابراین می توانید به سرعت سازگاری موبایل سایت خود را بررسی کنید. می توانید به قسمت Content Analysis> Page Audit بروید و این تست را در زیر برگه عوامل فنی پیدا کنید.

” این مطلب ادامه دارد… “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست − 9 =

فهرست