الگوریتم کافئین گوگل و تغییر فوق العاده نتایج جستجو

الگوریتم کافئین گوگل در آگوست 2009 توسط این موتور جستجو معرفی شد. این به روزرسانی که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت ، یکی از مهمترین بروزرسانیهای گوگل است.

الگوریتم کافئین گوگل در آگوست 2009 توسط این موتور جستجو معرفی شد. این به روزرسانی که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت ، یکی از مهمترین بروزرسانیهای گوگل است.

الگوریتم کافئین گوگل به قدری عالی بود که گوگل به چندین متخصص پیشنهاد کرد که در صورت بروز هرگونه بروزرسانی ، این به روزرسانی را بررسی کرده و در اختیار موتور جستجو قرار دهند.

تاکنون ، احتمالاً فکر کرده اید که این به روزرسانی چه ویژگی هایی دارد که آن را برای متخصصان گوگل و سئو بسیار مهم کرده است. به همین دلیل ، در این مقاله قصد داریم الگوریتم کافئین گوگل را به طور کامل معرفی کنیم تا بتوانید اهمیت آن را درک کنید.

الگوریتم کافئین گوگل چیست و دقیقا چه ماهیتی دارد؟

درک اینکه الگوریتم کافئین گوگل به شما کمک می کند موقعیت این موتور جستجو را بهتر درک کنید. الگوریتم کافئین در واقع یک سیستم جدید نمایه سازی است. این سیستم جدید به Google اجازه می دهد تا اطلاعات را به روشی خاص تر خزیده و ذخیره کند.

در واقع ، با این به روزرسانی ، موتور جستجوی گوگل نه تنها توانست روند نمایه سازی صفحات سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد ، بلکه توانست نتایج جدیدتر و بهتری را در SERP های خود به نمایش بگذارد.

حال مسئله اینجا است که این الگوریتم کافئین گوگل، چگونه این کارها را انجام می دهد؟

در سیستم نمایه سازی قدیمی گوگل ، وقتی عبارتی کلمه کلیدی را جستجو می کردید ، صفحات و محتوا در دسته ای قرار داشت که اخیراً صفحات مورد نیاز شما نامیده می شود. بنابراین ، موتور جستجوی گوگل به چندین خزنده احتیاج داشت. برخی برای بررسی آخرین تغییرات در وب سایت ها و برخی دیگر برای ایجاد مجدد فهرست در تغییرات ایجاد شده در این صفحات.

اگر سایتی جدید بود ، محتوای آن به سرعت توسط Google نمایه می شود. اما محتوای بسیاری از وب سایت ها هر چند هفته یک بار دیگر خزیده می شود.

تمام این روند به این معنی بود که محتوای جدید نمی تواند بر رتبه بندی کلی سایت تأثیر بگذارد.

در نتیجه ، گوگل برای نمایش بهتر نتایج مختلف در SERP ، اصلاح اساسی در روند کار خود ایجاد کرد.

الگوریتم کافئین گوگل به طور کامل روش موتورهای جستجو برای فهرست بندی وب سایت ها را تغییر داد. با استفاده از الگوریتم کافئین ، موتور جستجوی گوگل توانست محتوای یک صفحه را در چند ثانیه ضبط کرده و صفحات نتایج جستجو را بر اساس بهترین و به روزترین مطالب در یک گروه واحد رتبه بندی کند.

چرا گوگل از بروز رسانی کافئین استفاده کرد؟

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما کافئین به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل نیست!

در واقع ، کافئین هیچ ارتباطی با رتبه بندی وب سایت ها ندارد. کافئین به روزرسانی بود که گوگل برای سیستم نمایه سازی سایت خود استفاده کرد. به عبارت دیگر ، گوگل روند خزیدن و نمایه سازی را کاملاً دوباره طراحی کرده است.

برای درک بهتر این موضوع ، بهترین شرط شما این است که به لیست نتایج جستجوی 2000s نگاهی بیندازید. تا سال 2009 ، حدود 2.4 میلیون وب سایت و 188 میلیون کاربر در دنیای مجازی وجود داشت.

این اعداد پس از اعمال الگوریتم کافئین توسط گوگل سر به فلک کشیدند. در سال 2009 ، تعداد وب سایت ها به 240 میلیون و تعداد کاربران – تقریبا 2 میلیارد نفر رسیده است.

لطفا توجه داشته باشید که همه تغییرات خاص محتوای متنی وب سایت ها نیستند و الگوریتم کافئین انواع مطالب مانند تصاویر ، فیلم ها ، پادکست ها و غیره را پوشش می دهد.

به طور طبیعی ، سیستم قدیمی الگوریتم کافئین نمی توانست این کار را انجام دهد. در اینجا خواهید فهمید که چرا الگوریتم Google Caffeine مهم است و چه عواملی باعث ایجاد این به روزرسانی در عملکرد موتور جستجوی Google شده است.

تصور کنید که خانه ای دارید و تنها زندگی می کنید. اکنون قرار دادن هر چیزی در آشپزخانه امری طبیعی است و یافتن و استفاده از آن آسان است. اما اگر افراد دیگری به زندگی شما اضافه شوند چه می کنید؟ به طور طبیعی ، آنها سلیقه های مختلفی دارند و شما باید لوازم جانبی هر یک از آنها را مطابق خواسته های آنها در مکان های مختلف ترتیب دهید.

فقط 5 یا 10 نفر وجود دارد. اکنون به Google و سیستم نمایه سازی آن بیندیشید. اگر کافئین نبود ، گوگل امروز نمی توانست به این موقعیت برسد.

به روز رسانی الگوریتم کافئین گوگل

چه سایت هایی تحت تاثیر کافئین قرار گرفتند؟

الگوریتم کافئین ، برخلاف سایر به روزرسانی های گوگل ، تأثیر منفی بر روی دسته خاصی از وب سایت ها نداشته است. برخی استدلال می کنند که پس از اجرای الگوریتم کافئین گوگل ، صفحات آنها در رتبه افتاده و مقداری از ورودی خود را از دست داده اند.

باید بگوییم که این مقاله هرگز مورد تأیید گوگل قرار نگرفت و این موتور جستجو کاهش رتبه این وب سایت ها را به رهنمودهای غیر سئو نسبت داد.

تنها کاری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که از جدیدترین مطالب استفاده بهینه کنید. با افزایش چشمگیر نمایه سازی سایت ، بسیاری از وب سایت ها از این موقعیت نهایت استفاده را کرده و تجارت خود را به خوبی ارتقا داده اند.

جمع بندی

سرانجام ، وقتی دانستید الگوریتم Google Caffeine چیست و دقیقاً معنای آن چیست ، باید بگوییم که تأثیر اندکی که این به روزرسانی بر روی سیستم رتبه بندی سایت شما دارد ، دستورالعمل های SEO سایت شما را تغییر نمی دهد. این به روزرسانی عملکرد نمایه سازی Google را بهبود بخشیده است. اگر می خواهید SEO خود را بهبود ببخشید ، ما شما را به یادگیری هرچه بیشتر الگوریتم رتبه بندی Google و به روزرسانی های آن دعوت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − سه =

فهرست