صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و نکات مهم درباره آن

صفحه فرود یکی از مفاهیم کاربردی و مهم در صنعت سئو و بهینه سازی وب سایت است. تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ اولین قدم در ایجاد ارتباط بین یک شرکت و مشتریان بالقوه است و این مقاله تمام اطلاعاتی را که باید درباره صفحات فرود و نحوه کار آنها بدانید به شما آموزش می دهد.

صفحه فرود یکی از مفاهیم کاربردی و مهم در صنعت سئو و بهینه سازی وب سایت است. تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ اولین قدم در ایجاد ارتباط بین یک شرکت و مشتریان بالقوه است و این مقاله تمام اطلاعاتی را که باید درباره صفحات فرود و نحوه کار آنها بدانید به شما آموزش می دهد.

صفحه فرود چیست؟

اول از همه ، ما باید یاد بگیریم که صفحه فرود چیست و معنی آن چیست. صفحه فرود به صفحه ای در وب سایت شما گفته می شود كه برای تبدیل بازدیدكنندگان به پیوندها طراحی شده است.

صفحه فرود با صفحات دیگر متفاوت است. زیرا دارای معیارهای زیر است:

  1. فرمی دارد که به شما کمک می کند اطلاعات بازدید کننده را برای یک پیشنهاد بدست آورید.
  2. هدف اصلی صفحات فرود تبدیل بازدیدکنندگان به لیدها است (به عنوان مثال ، یک صفحه شروع با فرم ، صفحه مقصد در نظر گرفته نمی شود زیرا صفحه اصلی اهداف اصلی دیگری دارد).

اگر می خواهید بفهمید صفحه فرود چیست و آن را به درستی تعریف کنید ، می توانید بگویید صفحه فرود هر صفحه ای در وب سایت شماست که فقط شکلی است که به شما امکان می دهد بازدید کنندگان را به لید تبدیل کنید. هیچ کس دیگری بخش و همه سایت ها باید یک صفحه فرود داشته باشند.

به زبان ساده ، صفحه فرود هر صفحه ای است که فقط یک صفحه فرود بدون هیچ گونه حواس پرتی اضافی را در اختیار کاربر قرار دهد. به عنوان مثال ، در تصویر زیر ، می توانید نمونه ای از صفحه فرود را مشاهده کنید:

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست

صفحه های فرود چطور کار می کنند؟

  1. فرد فراخوان را می بیند و سپس با فرم به صفحه اصلی می رود.
  2. این فرد فرم را پر می کند و در نهایت از یک بازدید کننده به یک خریدار بالقوه تبدیل می شود.
  3. اطلاعات به دست آمده از این فرم ها در پایگاه داده Lead شما ذخیره می شود.
  4. بر اساس اطلاعاتی که از این افراد دریافت می کنید ، برای آنها تبلیغات یا اطلاعات مورد نیاز خود را ارسال می کنید.

اگر از ابزارهای بازاریابی خودکار استفاده می کنید ، می توانید پیشنهاداتی را که بازدیدکنندگان را به لید تبدیل کرده و تعاملات آنها با سایت را شناسایی کنید ، شناسایی کنید. این اطلاعات به شما این امکان را می دهد که از طریق فعالیت های بازاریابی مناسب ، این هدف ها را به صورت هدفمند هدف قرار دهید.

چشم انداز رشد یافته به احتمال زیاد به یک چشم انداز MQL تبدیل می شود و از طریق کانال بازاریابی سریعتر رشد می کند. این تأثیرات بازده سرمایه گذاری بازاریابی شما را نشان می دهد و تیم فروش شما را خوشحال می کند.

ما هر روز از پول برای پرداخت هزینه کالاها یا خدمات استفاده می کنیم. مفهوم ارزش مالی همچنین می تواند برای منطق صفحه فرود مورد استفاده قرار گیرد زیرا شما اطلاعات ارزشمندی را براساس اینکه در کدام طرف مبادله قرار دارید ارائه می دهید (یعنی یا بازدید کننده هستید یا می خواهید اطلاعات بازدید کننده را بدست آورید). . یک بازدید کننده در صفحه مقصد فرم را پر می کند زیرا معتقد است محتوایی که در ازای پر کردن آن به دست می آورد برای او بسیار مهم است.

در سمت دیگر سکه ، بازاریاب برخی از مطالب را به صورت رایگان به بازدید کننده ارائه می دهد. زیرا می خواهد از اطلاعات ارزشمندی که بازدید کننده بعداً در تلاش های بازاریابی خود ارائه می دهد استفاده کند. در واقع این یک معامله دو طرفه است.

صفحه فرود

فرآیند تبدیل

اکنون که دانستید صفحه فرود چیست ، مطمئناً می فهمید که مهمترین قسمت فرآیند تبدیل وجود موارد دیگر در سایت است که روند موفقیت را موفقیت آمیز می کند.

فراخوان عمل (CTA ها):CTA تصویری یا خطی از متن است که بازدیدکنندگان را به انجام کاری خاص ترغیب می کند. در مورد صفحات فرود ، آنها به بازدید کننده می گویند که برای دسترسی به پیشنهاد ، کجا کلیک کند. CTA را می توان در صفحات وب قرار داد که محتوای آن مربوط به پیشنهاد شما باشد یا در پست های وبلاگ مرتبط که محتوای آنها با پیشنهاد شما مرتبط است. هرچه ارتباط CTA با صفحه فرود بیشتر باشد ، احتمال تبدیل بازدیدکننده بیشتر است.

صفحه فرود:  صفحه فرود خود میزبان فرمی است که بازدید کننده برای دسترسی به پیشنهاد پر می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، هدف اصلی این کار توضیح مزایای یک پیشنهاد و تشویق بازدیدکنندگان برای تبدیل شدن به مشتریان بالقوه است. هنگامی که این فرم ارسال می شود ، بازدید کننده باید به صفحه “تشکر” منتقل شود.

صفحه تشکر:  در حالی که پیام های تشکر آمادگی در اکثر ابزارهای طراحی وب در دسترس هستند ، پیشنهاد می کنیم که یک یادداشت اختصاصی تشکر برای بازدید کنندگان خود طراحی کنید. این صفحات باید شامل یک دکمه “اکنون بارگیری” شود که مشتریان جدید بالقوه می توانند با کلیک روی این دکمه پرونده یا محتوای پیشنهادی شما را بارگیری کنند.

علاوه بر میزبانی این پیشنهاد ، صفحات متشکریم یکی از بهترین راه ها برای ادامه روند تبدیل و سوق دادن مشتری بالقوه به کانال بازاریابی است. پیشنهادات ثانویه (مانند مطالعات موردی ، مشاوره ، وبینار و غیره) باید در فرم دیگری یا CTA در صفحه تشکر نمایش داده شود. تشویق مشتریان بالقوه ، آنها را بیشتر در مسیر تبدیل سوق می دهد.

قبل از ایجاد کردن صفحه فرود، چه چیزی مورد نیاز است؟

اگر می فهمید صفحه فرود چیست و جایگاه آن در صنعت SEO چیست ، وقت آن است که خودتان یک صفحه ایجاد کنید. اما قبل از ایجاد صفحه فرود ، باید مطمئن شوید که تمام تحقیقات لازم برای ایجاد صفحه فرود موثر را انجام داده اید.

برای انجام این کار ، قبل از اینکه بدانید طراحی صفحه فرود چیست و چگونه انجام می شود ، باید مباحث زیر را در نظر بگیرید:

شخصیت خریدار

شخصیت خریدار مشخصات ذهنی خریدار ایده آل شماست. این هویت خریدار می تواند از تحقیقات بازار و داده های فعلی مشتری حاصل شود. درست انجام شده ، آنها می توانند درک درستی از رفتار و طرز فکر مشتری شما داشته باشند ، به شما این امکان را می دهد که محتوای عالی برای مخاطبان خود بسازید.

وقتی صفحه فرود خود را ایجاد می کنید ، آن صفحه فرود باید به یکی از شخصیت های خریدار شما اختصاص یابد (اگر بیش از یک شخص خریدار در سایت خود دارید ، باید برای هر یک از آنها یک صفحه فرود داشته باشید). اگر بخواهید محتوای صفحه فرود خود را برای چندین خریدار تنظیم کنید ، مطمئناً بیشترین تأثیر را روی همه مخاطبین شما نخواهد داشت و در نتیجه ، احتمال آن کم است. با هدف قرار دادن مشتری ، تلاش های شما بیشتر هدفمند خواهد بود و احتمال تبدیل شدن شما بیشتر است. به جای تمرکز روی همه چیز ، فقط روی یک گروه تمرکز کنید.

پیشنهاد

این پیشنهاد توسط سازمانی ارائه می شود که برای بازدیدکنندگان وب سایت دارای ارزش است و با خدمات و پیشنهاداتی که سازمان می فروشد متفاوت است. این پیشنهاد می تواند یک کتاب رایگان ، وبینار ، راهنمای مطالعه ، راهنمای مقایسه یا هر چیز دیگری باشد که می توانید بارگیری کرده و اطلاعاتی در مورد صنعت خود ارائه دهید. این پیشنهاد باید با شخصیت خریدار وب سایت شما و مرحله سفر آنها مطابقت داشته باشد ، که در بخش بعدی شرح داده شده است.

لندینگ پیج

سفر خریدار

سفر خریداران فرآیند تحقیقاتی است که یک چشم انداز از طریق مرحله خرید انجام می شود. این فرآیند را می توان به سه مرحله تقسیم کرد: مرحله آگاهی ، مرحله بررسی و مرحله تصمیم گیری. برای هر مرحله از سفر ، شما باید انواع مختلفی از محتوا را ایجاد کنید تا به افراد در انتقال از یک مرحله به مرحله دیگر کمک کنید. جزئیات هر یک از این مراحل در بخش زیر شرح داده شده است:

مرحله آگاهی: یک بازدید کننده در مرحله آگاهی نشانه هایی از یک مشکل یا فرصت بالقوه را نشان می دهد ، اما نمی تواند دقیقاً بگوید مشکل چیست. در این مرحله ، فرد تحقیقات زیادی را برای درک علائم آنها و تعیین ماهیت آنها انجام می دهد. برخی از محتوایی که می تواند برای این افراد هدف قرار گیرد شامل کتابهای الکترونیکی ، مقالات و راهنماهای کار است.

مرحله بررسی: در این مرحله ، چشم انداز به طور دقیق مسئله یا فرصت را شناسایی کرده و اکنون می خواهد روش های لازم برای حل مسئله را تعیین کند. انواع محتوایی که می توانید در این مرحله هدف قرار دهید شامل مقایسه مقاله ها ، وبینارها و فیلم های مختلف است.

مرحله تصمیم گیری (همچنین به عنوان مرحله مقصد نیز شناخته می شود): در این مرحله از قیف بازاریابی ، مشتری بالقوه استراتژی خود را می داند. در این مرحله ، آنها مقایسه خریدها را انجام می دهند و سعی می کنند لیست فروشندگان را محدود کنند تا در نهایت یکی از آنها را انتخاب کنند. ارائه مطالعات موردی ، نمایش محصولات و اطلاعات مربوط به محصولات در این مرحله می تواند گزینه خوبی باشد.

ایجاد صفحات فرود عالی

پس از انجام تحقیقات پیش زمینه ، وقت آن است که صفحه فرود خود را شناسایی کنید. با این حال ، یک دستور خاص (ترکیب بخشهای مختلف و بهینه سازی آن بر اساس روشهای بازاریابی درونگرا که مورد قبول همه است) وجود دارد که برای افزایش احتمال تبدیل مشتری به صفحه مقصد باید آن را دنبال کنید. اگر در بهینه سازی صفحه فرود بسیار مراقب باشید ، شکی نیست که به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

بهترین روش های طراحی صفحه فرود

ایجاد کردن یک تیتر جذاب؛ شما باید عنوانی را بنویسید که بلافاصله توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده و آنها را وادار به خواندن ادامه صفحه کند. عنوان صفحه اولین چیزی است که بازدیدکنندگان در صفحه شما می بینند و قطعاً باید تأثیر خوبی داشته باشد.

توضیح ارزش پیشنهاد به صورت موثر؛ توضیح دقیق و م theثر ارزش پیشنهاد یکی از مهمترین موارد در ایجاد صفحه فرود است. آیا تاکنون نام تست چشمک شنیده اید؟ این آزمون در اصل بیان می کند که شما باید پیام و ارزش پیشنهاد خود را قبل از چشم بر هم زدن به بازدید کننده منتقل کنید. در واقع شما بین 3 تا 5 ثانیه زمان دارید. اگر این کار را با موفقیت انجام ندهید ، احتمالاً مشتری خود را از دست خواهید داد زیرا افراد در مدت زمان کوتاهی تصمیم می گیرند که در سایت شما بمانند یا نه.

ارائه نکات گلوله ای؛ به دلایلی ، ما انسان ها دوست داریم همه چیز را کنار هم قرار دهیم و محدودیت توجه به موضوعاتی مانند صفحه فرود را داشته باشیم. برای جذب مخاطب خود به سایت ، نیازی به نوشتن پاراگراف های طولانی در صفحه فرود نیست. ما باید خلاصه ای از پیشنهادات را ارائه دهیم و در زیر آنها ، باید لیستی از توصیه ها را برای خواننده ارائه دهیم و پیش نمایشی از پیشنهاد خود ارائه دهیم که آنها را به مشتری ما تبدیل کند.

ایجاد کردن فرم؛ هنگام طراحی فرم برای صفحه فرود خود ، باید تعداد بخشهایی از فرم را که مشتری باید پر کند ، در نظر بگیرید. تعداد این قطعات باید متناسب با مرحله سفر خریدار شما باشد. معمولاً در بخش آگاهی ، فرم باید مختصر و کوتاه باشد و شما فقط باید اطلاعات اولیه مانند نام و آدرس ایمیل و غیره را از مشتری دریافت کنید. هرچه در قیف بازاریابی پیش بروید ، قطعات بیشتری می توانید در فرم خود قرار دهید. هنگامی که آنها در مرحله تصمیم گیری قرار گرفتند ، می توانید اطلاعات بیشتری از آنها دریافت کنید تا تیم فروش بتواند فروش را با سهولت بیشتری انجام دهد.

حذف کردن قسمت ناوبری سایت؛ هنگام طراحی صفحه فرود ، بازدید کننده نباید فرصتی برای ترک این صفحه داشته باشد. با حذف قسمت پیمایش سایت از صفحه مقصد ، به بازدید کننده خود اجازه می دهید فقط روی صفحه مقصد و محتوای آن تمرکز کند و بخش دیگری حواس شما را پرت کند.

استفاده از تصاویر؛ چه کسی از یک تصویر زیبا متنفر است؟ حتما از تصاویر جذاب مربوط به صفحه فرود خود استفاده کنید. اگر مردم تصویر جذابی ببینند ، احتمالاً در سایت شما می مانند.

اضافه کردن آیکن های اشتراک اجتماعی؛ در حالی که باید تمام مسیرهای ناوبری را از صفحه مقصد حذف کنید ، اما قطعاً باید از نمادهای اشتراک اجتماعی استفاده کنید تا افراد بتوانند صفحه فرود شما را در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. هنگام انجام این کار ، باید مراقب باشید که کاربر بر روی این آیکون ها کلیک کند تا به یک پنجره جدید هدایت شود. شما به هیچ وجه نباید کاری کنید که افراد از صفحه فرود شما دور شوند ، اما هدف ما این است که کاربران بتوانند صفحه صفحه فرود را آسان تر کنند.

ارائه تایید کاربران دیگر در صورت امکان؛ این روزها همه قبل از خرید به دنبال بررسی محصولات و خدمات هستند و این می تواند در صفحات فرود نیز صدق کند. با این حال ، نباید از تأییدیه هایی که مربوط به محصول شما نیست استفاده کنید. تأیید سایر کاربران باید مستقیماً به محصولی که تبلیغ می کنید مربوط باشد. اگر این اتصال وجود نداشته باشد ، قطعاً کار نخواهد کرد. همین امر برای ارائه جوایز و جوایز در صفحه فرود است.

حتما دستورات شما برای گام های بعدی، شفاف باشد؛ در حالی که فرم در صفحات فرود معمولاً به گونه ای است که بازدید کننده از نحوه پر کردن آن مطلع می شود ، حتماً نسخه ای از فرم را در صفحه ارائه دهید تا کاربر بداند چگونه آن را پر کند. معمولاً در پایین صفحه). به عنوان مثال ، می توانید یک خط متن بنویسید ، “برای دسترسی به کتاب الکترونیکی ، لطفا فرم را تکمیل کنید.” این متن بسیار ساده است ، اما کاربر دقیقاً می فهمد که برای رفتن به مراحل بعدی چه کاری باید انجام دهد.

نکات مهم در طراحی صفحات فرود

در ادامه ، ما نکاتی در مورد بهینه سازی صفحه فرود ارائه داده ایم که بسیاری از افراد فراموش می کنند به شما هشدار دهند. اما این نکات می تواند تأثیر زیادی در صفحه فرود شما بگذارد. در واقع ، با استفاده از این نکات ، بهتر خواهید فهمید که صفحه فرود چیست و چه عواملی در آن اهمیت بیشتری دارند.

نکات مفید

بازخوانی صفحه:  ما فکر کردیم که این بدیهی است ، اما به نظر نمی رسد که چنین باشد. باید اعتبار صفحه فرود خود را بررسی کنید. اگر اشتباه املایی داشته باشید ، مردم قطعاً متوجه می شوند و صفحه فرود شما را معتبر نمی دانند. اگر صفحه فرود شما ویرایش ضعیفی داشته باشد ، قطعاً برای بازدیدکنندگان شما بد خواهد بود.

همیشه اطلاعات را در نیمه بالای صفحه ارائه کنید: مطمئناً این یک معیار ثابت نیست ، اما هرچه نسخه صفحه فرود شما طولانی تر باشد ، احتمال اینکه بتوانید توجه کاربر را جلب کنید ، کمتر است. شما باید پیام خود را به صورت مختصر و دقیق ، همراه با تمام اطلاعات مربوطه در بالای صفحه ، بیان کنید.

صفحه فرود خودتان را تست کنید: دوباره فکر می کنید این کاملا واضح است ، درست است؟ خوب ، این درست نیست. پس از ایجاد CTA که به صفحه فرود شما پیوند دارد و صفحه تشکر از شما که در صفحه آخر تأیید می شود ، باید تمام مراحل را امتحان کنید. شما باید روی CTA کلیک کنید ، فرم را پر کنید ، پیشنهاد را بارگذاری کنید و صفحه تشکر را مشاهده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام این مراحل از نظر کاربر دقیقاً صحیح بوده و سپس بررسی کنید که آیا اطلاعات ارسالی در فرم ها در پایگاه داده ذخیره شده است یا خیر تا بتوانید کل مراحل را بررسی کنید.

نکات تبلیغاتی

وقتی صفحه فرود کامل شود کار شما ناقص است. در واقع کار شما تازه شروع شده است. شما باید مطمئن شوید که افراد صفحه فرود شما را می بینند. در واقع ، این هدف اصلی صفحه فرود است! در اینجا چند نکته در مورد نحوه جستجو یا تعیین وقت قبلی برای اشیاques عتیقه آورده شده است.

CTA: همانطور که قبلاً ذکر شد ، CTA یکی از بهترین راهها برای ارتقا. صفحه فرود شما است. همیشه به یاد داشته باشید که CTA باید با محتوای ارائه شده در صفحه فرود مطابقت داشته باشد. هرچه هماهنگی این بخش ها بیشتر باشد ، احتمال تغییر کاربری در کاربران بیشتر است. این اقدامات اقدام باید در صفحات محبوب و مرتبط با پیشنهاد شما ارسال شود. پست های شما نیز باید از این فراخوان ها پشتیبانی کند.

پست الکترونیک. ایمیل یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ صفحه فرود شما است. شما می توانید نامه فروش خود را که از پایگاه داده خود دریافت می کنید به لیست هدف خود ارسال کنید. هرچه این لیست مربوط به صفحه فرود شما باشد ، افراد بیشتر به آن تبدیل می شوند. شما اصلاً قرار نیست روندی اختراع کنید. بیشتر محتوای صفحه فرود می تواند در ایمیل ظاهر شود.

رسانه های اجتماعی: همانطور که می دانید ، رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای توسعه و تبلیغ محتوا هستند. اما منطق حکم می کند که ما محتوای خود را همزمان در همه سیستم عامل های اجتماعی تبلیغ نکنیم زیرا فکر می کنیم تبلیغات خوب است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چند سیستم عامل رسانه اجتماعی را که فکر می کنید با شخصیت خریدار شما سازگار است انتخاب کنید و به طور گسترده آنها را تبلیغ کنید. به عنوان مثال ، شما نباید Facebook را فقط به این دلیل که دیگران در Facebook تبلیغ می کنند ، انتخاب کنید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا شخصیت خریدار شما از فیس بوک استفاده می کند یا خیر. شما باید بهترین بستر را انتخاب کنید.

تحلیل کردن نتایج

هنگامی که برنامه شما کامل شد و بازدید به صفحه اصلی هدایت شد ، نباید آرام بنشینید و لذت ببرید! چند بار باید نتایج صفحه فرود خود را بررسی کنید؟ شما باید روندها و تغییرات مهمی را که در زمان های مختلف در صفحه شما رخ می دهد ، مانند میزان بازدید روزانه یا نرخ تبدیل ، مشاهده کنید. در واقع ، این موضوعات می توانند تأثیر بسزایی در سایت شما داشته و از داده های آنها استفاده کنند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب صفحه فرود جستجو کنید:

  • از خود بپرسید: “آیا پیشنهاد من می تواند در چند ماه خوب کار کند؟” در غیر این صورت ، چه تغییری باید ایجاد کنید؟
  • اگر در صفحه فرود خود چندین پیشنهاد دارید ، باید آنها را مقایسه کنید و ببینید الگوی آنها چیست.
  • اگر یک صفحه فرود دارید که عملکرد بسیار خوبی دارد ، حتماً دوباره محتوای آن را تبلیغ کنید و ببینید آیا می توانید از مخاطبین خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هنگام تغییر صفحه فرود خود (در نسخه ، تصویر ، فرم ها و غیره) ، مطمئن شوید که هر بار فقط یک تغییر انجام می دهید ، و حتماً اثر را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید بفهمید که هر تغییر چگونه بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد. اگر چند موضوع را به طور هم زمان تغییر دهید ، متوجه نخواهید شد که چه تغییری روی صفحه فرود شما تأثیر گذاشته است و نتایج تجزیه و تحلیل شما دیگر نمی تواند برای صفحات فرود مورد استفاده قرار گیرد.

جمع بندی نهایی

تاکنون ، شما می دانید که صفحات فرود چیست و چرا از آنها در وب سایت های مختلف استفاده می شود. طبیعی است که فردی که می داند از چه صفحه فرود استفاده می کند و چگونه از آن استفاده کند ، از تعداد زیادی از رقبا جلوتر باشد. اهمیت بالای صفحات فرود باعث شده تا در دوره های آموزشی سئو به آنها توجه ویژه ای شود.

امیدواریم در این زمینه نیز بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید. ما خوشحالیم که شما هر مشکلی را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

11 + نه =

فهرست