لینک nofollow چیست و چه نقشی در سئو سایت دارد

لینک nofollow چیست سوالی است که بسیاری از کاربران در دنیای سئو و بهبود تجارت خود در دنیای اینترنت با آن روبرو هستند. برچسب Nofalo یکی از متداول ترین برچسب ها در زبان برنامه نویسی html است و آشنایی آن برای سئو سایت بسیار مهم است.

لینک nofollow چیست سوالی است که بسیاری از کاربران در دنیای سئو و بهبود تجارت خود در دنیای اینترنت با آن روبرو هستند. برچسب Nofalo یکی از متداول ترین برچسب ها در زبان برنامه نویسی html است و آشنایی آن برای سئو سایت بسیار مهم است.

در این مقاله می خواهیم شما را با این برچسب و نحوه استفاده از آن در کد منبع سایت بیشتر آشنا کنیم. با مطالعه کامل این مقاله متوجه خواهید شد که برچسب Nofalo چه تأثیر شگفت انگیزی در سئو سایت دارد.

پیوندها و پیوندهای nofollow موضوع جدیدی در جستجوگرها نیستند و شروع آنها به حدود 14 سال پیش باز می گردد. همانطور که از نام آن پیداست ، اگر این برچسب در کد یک صفحه قرار گیرد ، برای ربات گوگل مانند یک علامت ممنوع است. با استفاده از این برچسب ، شما از Google می خواهید که این صفحه را خزنده نکند.

لینک nofollow چیست؟

پیوند nofollow در کد منبع شما باید “rel =” nofollow باشد. در تصویر زیر ، ما نمونه ای از استفاده از برچسب nofalo در را به شما نشان می دهیم. برای فهمیدن اینکه یک پیوند نوآورانه است ، می توانید روی صفحه کلیک راست کرده یا پیوند را بزنید و گزینه نمایش کد صفحه را انتخاب کنید.

به این گزینه در مرورگر فایرفاکس inspect element و مشاهده منبع صفحه در مرورگر google chrome گفته می شود.

در قسمت اول مقاله ، برای درک بهتر معنای لینک های nofollow ، توضیح مختصری برای شما ارائه داده ایم. استفاده از این پیوند نه تنها رتبه بندی صفحه شما نیست بلکه از رتبه بندی صفحه مقصد نیز جلوگیری می کند. این بدان معناست که اگر از یک صفحه به صفحه دیگر پیوند دهید ، رتبه صفحه مقصد تغییر نمی کند.

لینک nofollow چیست

تفاوت بین لینک های follow و nofollow

اگر بتوانید پیوندهای nofollow را بفهمید ، تفاوت آنها را درک کرده و پیوندها را دنبال کنید. در اینجا مثالی برای درک بهتر تفاوت این دو آورده شده است. برای انجام این کار ، ما دو لینک برای شما فراهم کرده ایم که مقصد صفحه اصلی وب سایت ما است ، لینک اول لینک دنباله و دوم لینک nofalo است.

همانطور که مشاهده می کنید ، تفاوت این دو کد در قرار دادن nofollow در برچسب a است. ما در ابتدای مقاله به شما گفتیم که دانستن هرچه بیشتر در مورد برچسب های Nofalo می تواند تأثیر بسزایی در سئو سایت شما داشته باشد. اما واقعاً چه تاثیری روی شما دارد؟ وقتی Google آن صفحه را نمی خزد ، Google چگونه رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد؟ برای پاسخ به این س inال در ادامه مقاله ما را دنبال کنید.

چگونه لینک های nofollow در سئو سایت تاثیر می گذارد؟

چگونه لینک های nofollow در سئو سایت تاثیر می گذارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، Google پیوندهای جدید nouveau riche را ردیابی نمی کند ، یا به طور خاص تر ، Google پیوندهای nouveau riche را نمی یابد. این داستان چگونه می تواند بر SEO شما تأثیر بگذارد؟ آیا این پیوندها در Google رتبه بندی ندارند؟

برخی از افراد تصور می کنند که پیوندهای nofollow رتبه بندی Google شما را تغییر می دهد. این تغییر اکنون می تواند رتبه بندی پیوند هدفمند را بهبود بخشد ، اما نه در همه موارد.

آمار نشان می دهد که Google بیشتر از کلیک کردن روی پیوندهای سایت های ضعیف ، به دنبال نکردن پیوند از سایت های قدرتمند توجه می کند.

به طور کلی ، اگر با مفهوم پیوندهای nofollow آشنا باشید ، متوجه خواهید شد که ما در نظر نخواهیم گرفت که کدام پیوندها بیشترین تأثیر را در سئو دارند. پیوندهای Nofollow ممکن است تأثیر مستقیمی بر روی سئو نداشته باشند ، اما تأثیر غیر مستقیم آنها می تواند در نتایج جستجوی Google تأثیر بسیار خوبی بر روی شما بگذارد.

لینک های nofollow در بخش هایی استفاده می شود؟

به طور معمول ، هر پیوندی که حاوی برچسب nofollow باشد ، پیوند nofollow نامیده می شود. برای درک بهتر پیوندهای nofollow ، در اینجا چند نمونه از بخشهایی که به nofollow پیوند دارند آورده شده است:

  • بخش نظرات وبلاگ ها یا به اصطلاح نظراتی که کاربران در انتهای وبلاگ می گذارند.
  • شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و …
  • پیوندهای دریافت شده از صفحات تالارها ، تالارها و تالارها.
  • سایت های خبری
  • پست های مهمان
  • و …

پیوندهای مشتق شده از موارد فوق بیشتر nofalo هستند. این می تواند میزان بازدید شما را افزایش دهد ، اما تاثیری در رتبه بندی صفحه شما نخواهد داشت.

در زیر لیستی از وب سایت های معروف است که در آن تمام پیوندهایی که دریافت می کنید دنبال نمی شوند:

  • com
  • یوتیوب
  • ویکیپدیا
  • Reddit
  • Twitch
  • Medium

پیوند دیگری که باید دارای برچسب nofollow باشد پیوندهای پولی است. پیوندهای پرداختی پیوندهایی هستند که مبلغ مشخصی برای آنها پرداخت کرده اید. به عنوان مثال ، گزارش های تبلیغاتی و بک لینک های پرداخت شده. این پیوندها ممکن است حاوی پیوندهای حمایت شده باشند.

مزیت های استفاده از تگ nofollow در برخی از لینک ها

اگر ماهیت پیوند nofollow را درک کنید ، می فهمید که Google این برچسب را بی دلیل ایجاد نکرده است و همین تأثیر غیر مستقیم می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. انواع مختلفی از پیوندها در دنیای اینترنت وجود دارد که می تواند با کسب درآمد جدید ، تأثیر بسزایی در شما بگذارد. در ادامه ، برخی از مزایای این نوع پیوندها را بررسی خواهیم کرد.

افزایش ترافیک سایت با لینک های nofollow

مفهوم کلی پیوندهای nofollow چیست؟ این به شما ایده می دهد که چگونه این پیوندها می توانند به افزایش بازدید سایت شما کمک کنند. در مقاله قبلی ، ما به سایت های شناخته شده ای اشاره کردیم که همه پیوندهای آنها به نوفالو اشاره دارد.

اگر وب سایتی مانند Kora که برای پرسش و پاسخ است به شما پیوند دهد ، بازدید شما را افزایش می دهد. در YouTube و Reddit و. وب سایت ها گزارش آگهی همچنین دارای پیوندی به شکل نوفالو است ، اما میزان بازدید شما را افزایش می دهد.

با تگ nofollow از کاهش اعتبار وب سایت خود جلوگیری کنید!

پیوندهای خروجی و پیوندهای ورودی که از سایت های غیر معتبر دریافت می کنید ممکن است اعتبار شما را به خطر بیندازد. پیوندهای خروجی می توانند به راحتی از اعتبار وب سایت شما بکاهند. اگر از برچسب های جدید در لینک های خروجی به وب سایت های غیر معتبر استفاده می کنید ، اعتبار شما به خطر نمی افتد. همین را می توان برای پیوندهای ورودی نیز گفت.

استفاده از تگ nofollow برای جلوگیری از پنالتی شدن توسط گوگل

از برچسب nofollow در پیوندی که از تبلیغات در وب سایت های اصلی دریافت می کنید استفاده می شود. این پیوندهای نوین همیشه مورد توجه گوگل قرار می گیرد و در رتبه بندی آنها تأثیر مثبت دارد.

در وهله اول ممکن است رتبه صفحه شما را بهبود ندهد ، اما می تواند بازدید خوبی را برای شما ایجاد کند. اما اگر از برچسب Nofalo در بک لینک ها و گزارش های تبلیغاتی استفاده نکنید ، توسط Google جریمه می شود و حتی ممکن است سایت شما توسط Google جریمه شود.

در نتیجه ، با دانستن بیشتر در مورد لینک nofollow ، می توانید از جریمه های سنگین و ضربات سنگینی که ممکن است به وب سایت شما وارد شود ، جلوگیری کنید.

جلوگیری ازduplicate content  (محتوای تکراری)

در سایت شما ، دو پیوند مختلف با متن لنگر متفاوت ممکن است به یک صفحه داخلی یا خارجی پیوند دهند. اکنون ، اگر از برچسب Nofalo در یکی از آنها استفاده نکنید ، با مشکل محتوای تکراری روبرو خواهید شد و تأثیر منفی بر رتبه خود در گوگل و کاهش رتبه خود در صفحات جستجوی گوگل خواهید داشت.

سخن آخر

با درک کامل پیوند nofollow ، به خوبی می توانید تأثیر پیگیری و پیوندهای nofollow را در سایت جستجوگرها و رتبه بندی اول در صفحات اول Google درک کنید. با بررسی انواع پیوندها ، ممکن است نتیجه بگیرید که لینک های nofalo تأثیر مستقیمی در سئو سایت شما ندارند ، اما بی توجهی به آنها می تواند ضربه سنگینی به وب سایت شما وارد کند. با بررسی پیوندهای خروجی سایت و مرور سایتهایی که می خواهید از آنها پیوندهای ورودی دریافت کنید ، از برچسب های نوفالو بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

16 + 4 =

فهرست