الگوریتم رنک برین چیست و چگونه کار می کند؟

الگوریتم Rank Brin سعی دارد با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهد. در سال 2015 ، گوگل از هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود استفاده کرد و از آن زمان شاهد پیشرفت چشمگیری در درک نیازها و خواسته های کاربران گوگل هستیم.

الگوریتم Rank Brin سعی دارد با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهد. در سال 2015 ، گوگل از هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود استفاده کرد و از آن زمان شاهد پیشرفت چشمگیری در درک نیازها و خواسته های کاربران گوگل هستیم.

اما چگونه گوگل در واقع این موضوع را کشف کرده است؟ چگونه الگوریتم Rank Brain نمایش نتایج جستجو در Google را بهبود بخشیده است؟ در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که الگوریتم Rank Brain چیست ، چگونه کار می کند و چگونه صفحات خود را برای این الگوریتم بهینه می کنیم.

رنک برین چیست؟

پیش از این ، Google برای تکرار یک صفحه خاص با یک کلمه کلیدی مورد نظر ، از تکرار کلمات کلیدی در متن استفاده کرده بود. با این کار ، ما سعی داشتیم Google را متقاعد کنیم که بگوید بهترین نتیجه را داریم. این تکنیک امروزه به عنوان پر کردن کلمات کلیدی شناخته می شود و دیگر عملکرد گذشته را ندارد. اما امروز گوگل توانایی تشخیص کلمات و جملات را در متن دارد و این لطف از الگوریتم رتبه بندی ناشی می شود.

در واقع ، الگوریتم Rank Brain باید به شرح زیر تعریف شود:

این یک سیستم یادگیری ماشین است که از هوش مصنوعی برای بهبود نتایج جستجو و تفسیر داده های جدید استفاده می کند.

به دنبال اجرای الگوریتم Rank Brain در سال 2015 ، بلومبرگ اولین ویدئو از این موضوع را ارائه کرد که توسط یک محقق ارشد گوگل ارائه شده است. در این ویدئو ، Greg Corrado تعریف مفصلی از رتبه Brin ارائه داد:

سیستم رتبه بندی در واقع پیچیده ترین و پیچیده ترین اصطلاحات جستجو را به خود اختصاص داده و سعی دارد بهترین و مرتبط ترین نتیجه را به مخاطب نشان دهد.

در واقع ، این سیستم با اتصال به سایر جستجوهای مرتبط ، سعی می کند رابطه معنایی و الگوی خاصی بین آنها پیدا کند و بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهد. این باعث درک عمیق Google از مفاهیم و کلمات استفاده شده هنگام جستجوی سایت می شود و همچنین نتایج Google را به کاربر بهبود می بخشد.

بیایید الگوریتم Rank Brain را با استفاده از یک مثال توضیح دهیم:

حدود دو سال پیش Intrastellar را دیدم و می خواستم با دید بهتری آن را تماشا کنم. بنابراین من سعی کردم بیشتر و بیشتر در مورد آنچه که فیلم در مورد فیزیک کوانتوم می گوید درک کنم. در Google ، اصطلاحات پیچیده مانند:

من به دنبال “آنچه ما باید در مورد فیزیک بدانیم قبل از تماشای Intrastellar” بودم. این قطعاً بدترین نوع جستجو در گوگل است و فکر می کنم هیچ کس نمی تواند جستجوی وحشتناک تری در گوگل انجام دهد!

اما نتیجه ای که گوگل به من نشان داد بسیار جذاب بود. گوگل متوجه منظور من از این جستجو شد و بهترین نتیجه را نشان داد.

در این جستجو دقیقاً بدنبال آن قوانین و ساختارهای فیزیکی بودم که مرا در Intrastellar گیج کرد.

بگذارید کمی عمیق تر شویم. الگوریتم Rank rain ابتدا سعی دارد مطالب مختلفی را درباره موضوع جستجو شده به کاربر نشان دهد. سپس به کاربر این امکان را می دهد تا گزینه مورد نظر را انتخاب کند. بعد از انتخاب گوگل ، صفحه مورد نظر را به دقت بررسی می کند و می فهمد با توجه به جستجو بهترین گزینه برای کاربر کدام است.

یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی چیست؟

برای درک بهتر الگوریتم Rank rain و نحوه عملکرد آن ، باید اطلاعات بیشتری در مورد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی داشته باشیم. این دو مسئله نقش اساسی در عملکرد رتبه بندی دارند.

یادگیری ماشینی یکی از کاربردهای هوش مصنوعی است که به سیستم های رایانه ای کمک می کند تا به طور خودکار تجربه کنند ، مرتکب اشتباه شوند و سپس آنها را اصلاح کنند و خودشان را بهبود بخشند.

در حقیقت ، یادگیری ماشینی رفتار کاربر را پردازش می کند و سپس مشخص می کند که چه چیزی درست است و چه چیزی بهتر است.

بیایید این را به عنوان مثال در نظر بگیریم: فرض کنید ما یک جستجوی گوگل برای “یادگیری ماشین” انجام می دهیم.

می بینید که نتایج نشان داده شده متنوع است. ویدیو ، وبلاگ ، صفحه ویکی پدیا و موارد دیگر. در نگاه اول ، نتایج ممکن است آن چیزی نباشد که ما می خواهیم.

حال باید اصطلاح یادگیری ماشین را جستجو کنیم.

به طور طبیعی ، نتایج نمایش داده شده در این حالت پس از جستجو بسیار مطلوب تر به نظر می رسد.

پس از اولین جستجوی من و عدم انتخاب و سپس تغییر عبارت جستجو ، گوگل نتیجه گرفت که نتایج نشان داده شده مربوط نیستند. اما پس از تغییر عبارت و انتخاب صفحه مناسب ، Google را ترغیب می کند تا نتایج مرتبط بهتری را نشان دهد. در طی این فرآیند ، Google می فهمد چه صفحه ای و چه نوع محتوایی برای این عبارت بهتر است. واضح است که پس از این به روزرسانی روند SEO به طور کلی تغییر کرده است.

هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی گوگل به دنبال ایجاد تعامل بین انسان و کامپیوتر است و سعی می کند آنها را به هم نزدیک کند. در واقع ، با ایجاد ارتباط با Rank rain ، هوش مصنوعی سعی در درک نحوه تعامل انسان و کامپیوتر دارد.

رنک برین سومین فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل

پس از ظهور این الگوریتم در گوگل ، تحلیلگر ارشد گوگل (گرگ کورادو) اظهار داشت که این الگوریتم یکی از مواردی است که در رتبه بندی نتایج در Google تأثیرگذار است.

الگوریتم رتبه بندی سومین فاکتور و سیگنال مهم در موتور جستجوی گوگل است. شاید از خود بپرسید که دو عامل و سیگنال مهم دیگر چیست؟ محتوای صفحات و پیوندها

با این حال ، صدها فاکتور برای نتایج رتبه بندی وجود دارد که در برخی موارد حتی ذکر نمی شوند. این نشان می دهد که گوگل تا چه اندازه مصمم است که ارتباط بین ماشین و انسان را برقرار کند.

بنابراین اگر به دنبال افزایش میزان مراجعه به سایت خود هستید و می خواهید در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید ، بهتر است الگوریتم رتبه بندی را در نظر بگیرید.

میزان تاثیر الگوریتم رنک برین در موتور جستجو گوگل

شاید بخواهید بدانید اکنون استفاده از این الگوریتم و تأثیر آن بر نتایج جستجوی Google چقدر است؟

سوال خوبی است وقتی Rank rain به هسته اصلی گوگل اضافه شد ، در ابتدا تأثیر مستقیم بر 15٪ از نتایج Google داشت. این طبیعی است؛ از آنجا که دستگاه یادگیری گوگل آزمایش و خطا بوده و یاد گرفته است تا بتواند تعامل بهتری با کاربر داشته باشد. اما با گذشت زمان (پس از 5 سال) ، دستگاه یادگیری و هوش مصنوعی گوگل بهبود یافته و می توان گفت تأثیر مستقیم بر همه نتایج دارد.

فرض کنید من عبارت “آنچه را که باید قبل از تماشای Intrastellar در مورد فیزیک بدانیم” را در سال 2015 جستجو کردم. نتایج نشان داده شده دقیقاً همان چیزی نبود که بدنبال آن بودم. اما هدف من از جستجوی این عبارت چیز دیگری است.

اما امروز ، در سال 2020 ، با جستجوی این عبارت ، نتیجه نشان داده شده بسیار متفاوت است. این مثال نشان می دهد هوش مصنوعی و ماشین یادگیری گوگل تا چه اندازه موفق بوده است. بنابراین بهتر است از این ویژگی به نفع خودمان استفاده کنیم.

بیایید یک مثال دیگر بزنیم:

همین الان در Google برای بازاریابی محتوا جستجو کنید. به وضوح می بینید که گزینه های پیشنهادی دارای دامنه متنوعی هستند. نمونه هایی از این نتایج شامل وبلاگ ها ، داستان های برتر ، کتاب های بازاریابی محتوا و عبارات مرتبط است که افراد به دنبال آن می گردند (LSI).

با این حال ، اگر منظورتان را با دقت بیشتری جستجو کنید ، مثلاً “بازاریابی محتوا چیست” ، Google نتایج بهتری برای این عبارت نشان می دهد. این مثال نشان می دهد که Google چقدر عبارات جستجو شده توسط کاربر را درک می کند.

تا کنون ، ما با الگوریتم Rank rain و تأثیر آن بر نتایج جستجو آشنا هستیم. اما سوال مهم این است:

چگونه می توان از الگوریتم Rank rain برای سود کاربران و سئو استفاده کرد؟

” این مطلب ادامه دارد … ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهارده − شش =

فهرست