اشتباه گوگل در رتبه بندی صفحات و نحوه مقابله با آن

خطای Google در رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو همیشه در سایت های مختلف اتفاق می افتد. اکنون در این مقاله خواهیم فهمید که آیا Google مقصر در رتبه بندی نادرست صفحه است. آیا بهینه سازی سایت و بهینه سازی موتور جستجو باعث خطای رتبه Google شده است؟

خطای Google در رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو همیشه در سایت های مختلف اتفاق می افتد. اکنون در این مقاله خواهیم فهمید که آیا Google مقصر در رتبه بندی نادرست صفحه است. آیا بهینه سازی سایت و بهینه سازی موتور جستجو باعث خطای رتبه Google شده است؟

خوب ، برای دریافت پاسخ به این س questionsالات ، ادامه این مقاله را با دقت بیشتری بخوانید.

اگر وب سایت شما برای کلمه کلیدی انتخابی شما در Google رتبه بالایی داشته باشد ، قطعاً از عملکرد آن خوشحال خواهید شد. زیرا آنچه را می خواستید به دست آوردید.

اما اگر در ارزیابی بیشتر متوجه شوید صفحه ای که می خواستید برای کلمه کلیدی خود رتبه بندی کنید با صفحه ای که گوگل می خواهد برای آن رتبه بندی کند متفاوت است (و متوجه شوید که صفحه دیگری در سایت شما به طور کامل رتبه بندی می کند)؟

حال ، فرض کنید این مورد وجود دارد و خطای رتبه بندی Google شما را روشن می کند. اگر صفحه به کلمه کلیدی مورد نظر شما پیوند نداشته باشد یا صفحه مورد نظر شما نباشد ، به هر ترتیب ، تمام ترافیک ایجاد شده توسط بازدیدکنندگان به مکانی که می خواهید بروید نمی روند. این می تواند نرخ تبدیل شما را کاهش دهد یا نرخ گزاف گویی سایت شما را افزایش دهد.

ما خود چندین بار با مشکل رتبه بندی نادرست Google مواجه شده ایم. ما می خواستیم برای یک عبارت کلیدی خاص رتبه بندی کنیم که برای ما مهم باشد. اما گوگل صفحه متفاوتی از وب سایت ما را برای کلمه کلیدی در نتایج جستجو نشان داد. پس از جلسات مختلف ، بهترین ترفندها را برای این کار به اشتراک گذاشته ایم که قطعاً با شما عزیزان کار خواهد کرد.

به هر حال، هدف اصلی همه ما، این است که کاربران به آنچه که می خواهند برسند.

باید بگوییم که هیچ کس مقصر خطای رتبه بندی گوگل نیست. چه بخواهید و چه نخواهید ، این مشکلات همیشه در روند بهینه سازی وب سایت شما بوجود می آیند. آنها به جای تلاش برای بهبود ، در غم و اندوه خود غوطه ور هستند و بنابراین حتی بیشتر شکست می خورند.

اما این جای نگرانی نیست؛ خطای Google rank یک مشکل بسیار رایج است و می توانید آن را برطرف کنید. در بخش بعدی ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این مشکل را برطرف کنید.

افزایش ارتباط بین یک صفحه و عبارت کلیدی

اگر اتفاقاً یک رتبه Google اشتباه دارید یا می خواهید از آن جلوگیری کنید (که عالی است) ، این مراحل را دنبال کنید تا کاملاً مشکل دستیابی به صفحات نادرست در Google را برطرف کنید.

گام 1: ارتباط هدف جستجوی کاربر و انتخاب عبارت کلیدی

در واقع ، هدف کاربر به آنچه در پشت سر جستجو انجام می شود و آنچه که قصد داشته است از آن عبارت استفاده کند ، اشاره دارد. مطمئن باشید اگر همه ما این کار را به درستی انجام دهیم (هدف از جستجوی سفارشی را بفهمیم) ، مواردی مانند خطای رتبه Google هرگز اتفاق نمی افتد.

طی یکی دو سال گذشته بسیار مهم بوده است که مطمئن شوید صفحه ای که می خواهید برای جستجوی خود رتبه بندی کنید با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.

  • آیا هدف مشتری از خرید چیزی (معاملاتی) است؟
  • آیا هدف مشتری از یافتن یک وب سایت یا صفحه خاص (ناوبری) است؟
  • آیا هدف از یافتن اطلاعات مفید برای یافتن پاسخ یک سوال است؟
اشتباه گوگل در رتبه بندی صفحات

تطابق محتوا با هدف جستجوی کاربر اهمیت بسیار زیادی دارد.

به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما “بهترین لپ تاپ” باشد و بخواهید صفحه محصول یا صفحه گروه محصول برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی شود ، احتمالاً موفق نخواهید شد زیرا کلمه کلیدی مناسب را انتخاب نکرده اید.

در مثال بالا ، به وضوح می بینید که همه وب سایت های دارای رتبه خوب وب سایت هایی هستند که لیستی از لپ تاپ های مختلف و اطلاعات آنها را برای خرید یا فروش در اختیار کاربران قرار می دهند. گفت

در واقع هیچ سایت تولیدی یا فروش در این صفحه رتبه بندی نشده است ، بنابراین باید روی کلمه کلیدی دیگری تمرکز کنید که بیشتر مربوط به جستجوی کاربر باشد.

گام 2: ارزیابی محتوایی که در آن صفحه قرار داده اید

هنگامی که مطمئن شدید محتوای شما با هدف جستجوی کاربر مرتبط است ، می توانید محتوای خود را بهینه کنید.

در اینجا چند سوال برای پرسیدن از خود آورده شده است:

  • آیا تمرکز اصلی من روی عنوان صفحه است؟
  • در توضیحات صفحه ، آیا مشخص است که تمرکز اصلی صفحه بر روی چیست؟
  • طول محتوای من در مقایسه با 10 یا 20 نتیجه برتر چقدر است؟
  • آیا سایت های رقیب از کلمات معنایی رایج که برای سایت من ضروری است استفاده می کنند؟
  • آیا صفحه من به س questionsالات کاربران مرتبط با موضوع پاسخ می دهد؟

دو ابزار برای کمک به شما در پاسخ به سوالات فوق و تجزیه و تحلیل آنها وجود دارد. به این ابزار SEMrush Writing Assistant و Clearscope گفته می شود.

گام 3 ارزیابی لینک های داخلی

سیگنال های مربوط به پیوندها به Google حاکی از مهم بودن یک صفحه است. در نتیجه ، شما باید لینک سازی داخلی قوی برای وب سایت خود داشته باشید. موفقیت در این روند مطمئناً مانع از رتبه بندی اشتباه گوگل می شود.

شما می توانید 3 تا 5 پیوند داخلی از صفحاتی که از نظر موضوعی مربوط به صفحه هستند و دارای اعتبار بالایی هستند ، ایجاد کنید.

یک راه سریع برای انجام این کار استفاده از Ahrefs است. در این ابزار می توانید دامنه خود را وارد کرده و سپس قسمت “Top Pages” را بررسی کنید.

با این کار خواهید دید که کدام صفحه در سایت شما بیشترین اعتبار را دارد و سپس باید صفحاتی را پیدا کنید که به یکدیگر مرتبط هستند و پیوندهای داخلی ایجاد کنید. توجه داشته باشید که اگر بهترین صفحات شما برای این کار انتخاب نشده است ، ممکن است خطای رتبه بندی صفحه گوگل در حال حاضر برطرف نشود!

نکته اضافی: با لنگر انداختن متون داخلی می توانید بیشتر روی کلمه کلیدی خود تمرکز کنید. در نتیجه ، حتماً از کلمه کلیدی مورد نظر خود به عنوان لنگر متن در ایجاد لینک داخلی استفاده کنید.

گام 4: ارزیابی لینک های خارجی (لینک هایی که به سایت شما داده شده اند)

همین قاعده در مورد پیوندهای داخلی برای پیوندهای خارجی اعمال می شود.

پیوندها به Google نشان می دهد که سایت یا صفحه ای چقدر معتبر است. در نتیجه ، اگر از نظر کلمه کلیدی پیوندهای داخلی زیادی برای صفحه اشتباه داشته باشید ، این قطعاً در رتبه بندی صفحات مورد نظر شما تأثیر می گذارد.

اگر چنین مشکلی دارید ، باید با سایت های مقصد تماس بگیرید و از آنها بخواهید پیوندهای خود را به صفحات مورد نظر شما ارائه دهند.

به همین ترتیب ، اگر صفحه مورد نظر شما لینک خارجی نداشته باشد ، قطعاً به Google نشان می دهد که این صفحه ارزشمندی ندارد و نباید رتبه خوبی داشته باشد. ارزیابی پیوندها ممکن است به شما در حل مشکل کمک کند.

سئو و رتبه دهی اشتباه گوگل

گام 5: ارزیابی داده های کاربری

کاربران ویژگی های ارزشمند وب سایت شما هستند که می توانند برای تغییر کامل عملکرد یک تجارت آنلاین استفاده شوند. برای این منظور ، بهتر است سوالات زیر را در مورد اقدامات کاربر برای جلوگیری یا رفع اشتباهات رتبه بندی Google از خود بپرسید.

آیا نرخ پرش بالایی برای صفحه هدف خود مشاهده می کنید؟

آیا کلیک صفحه شما کم است؟

نرخ تبدیل خوبی ندارید؟

اگر افرادی به صفحه شما بیایند و خیلی سریع آنجا را ترک کنند ، یا اگر تبدیل به خوبی انجام نشود ، این می تواند منجر به رتبه بندی نادرست صفحات در Google شود.

” این مطلب ادامه دارد… ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یازده + هفده =

فهرست