بهینه سازی سایت در گوگل و ترفندهای بی نظیر آن

بهینه سازی سایت گوگل بدون شک باید یکی از اهداف اصلی تجارت اینترنتی شما باشد. اگر نمی توانید در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو موفق باشید ، طبیعی است که تمام هزینه ها و اعمالی که در اینترنت انجام داده اید بی فایده خواهد بود!

بهینه سازی سایت گوگل بدون شک باید یکی از اهداف اصلی تجارت اینترنتی شما باشد. اگر نمی توانید در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو موفق باشید ، طبیعی است که تمام هزینه ها و اعمالی که در اینترنت انجام داده اید بی فایده خواهد بود!

البته ، اگر تصمیم دارید تجارت خود را از شکل سنتی خارج کرده و از طریق یک وب سایت تبلیغ کنید. شما گام بسیار بزرگی در جهت موفقیت برداشته اید. اما این به تنهایی کافی نیست!

هدف اصلی بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو فقط این نیست که عنکبوت موتور جستجو صفحات سایت شما را پیدا کند. نکته مهم این است که شما رتبه بندی صحیح را از عنکبوت موتور جستجو دریافت می کنید. طبق آمار ، حدود 90٪ از کل کلیک های کاربر روی پیوندهای سایت در صفحه اول موتور جستجو قرار دارد. همچنین ، از 10 نتیجه در صفحه اول ، سه چهارم کلیک ها در لینک اول است.

در نتیجه ، بسیار مهم است که شما می توانید ابتدا وب سایت خود را بر اساس اصول سئو بهینه سازی کرده و در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. هنگامی که به صفحه اول Google رسیدید ، باید بر روی کسب رتبه یک تا سه تمرکز کنید. در نتیجه ، عملکرد ضعیف در این زمینه می تواند صدمات جبران ناپذیری به تجارت اینترنتی شما وارد کند. البته جای نگرانی نیست ، در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای شما فراهم کنیم که بتوانید از آنها برای بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید.

با استفاده از چهار مرحله ای که در زیر توضیح می دهیم ، می توانید در کمترین زمان به بالاترین رتبه بندی موتور جستجو دست پیدا کنید. برخی از این موارد ممکن است برای شما تکرار شود ، اما به خاطر داشته باشید که برخی از موضوعات بسیار مهم هستند که تکرار آنها ضرری برای شما نخواهد داشت. در برخی موارد ، حتی مشاهده شده است که بسیاری از رهبران مشاغل اینترنتی ، پس از مدتی ، این مشکلات را کاملا فراموش می کنند و آنها را در استراتژی های خود اعمال نمی کنند. پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

1) تجزیه و تحلیل وب سایت برای کسب و کار

تجزیه و تحلیل یک وب سایت می تواند کمک زیادی به شما کند. شما باید برچسب های H ، کلمات کلیدی ، توضیحات متا ، پیوندهای داخلی و خارجی و عناوین وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. وقتی لیست خوبی از این عناصر یافتید ، وقت آن است که آنها را با اصول SEO مقایسه کنید و اشکالاتی را که فکر می کنید مانع رشد صفحات سایت شما می شود برطرف کنید.

بعد از اینکه در تجزیه و تحلیل وب سایت خود به خوبی کار کردید ، وقت آن است که عملکرد رقبا را نیز تجزیه و تحلیل کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که عبارت کلمه کلیدی مورد نظر خود را برای ایجاد محتوا انتخاب کنید و پنج سایت برتر را که از نظر سئو و بهینه سازی سایت در Google برای آنها رتبه بندی شده اند ، بررسی کنید. تجزیه و تحلیل عملکرد رقیب باید همیشه یکی از اولویت های شما هنگام انتخاب استراتژی باشد. در این حالت مطمئن هستید که هرگز از آنها عقب نخواهید ماند.

قسمت مهم دیگر تجزیه و تحلیل وب سایت از نظر بهبود تجارت اینترنتی شما ، تهیه بهترین لیست کلمات کلیدی است. شما باید آن دسته از کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با موضوع تجارت شما بسیار مرتبط باشند. طبیعتاً رتبه بندی برای عبارات نامربوط به درد شما نمی خورد.

2) تحقیق عبارات کلیدی و توسعه آن ها

تحقیق کلید واژه فعالیتی است که در طی آن لیستی از اصطلاحاتی که قصد دارید برای آن محتوا و رتبه بندی ایجاد کنید ارائه می شود. به همین دلیل ، شما باید یک لیست کلمات کلیدی هدفمند داشته باشید و بهترین کلمات کلیدی که می توانند بیشترین ارزش را برای سایت شما داشته باشند ، باید در لیست شما باشد.

پس از تهیه لیست اول ، مسئله بسیار مهمی که بسیاری از افراد هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی فراموش می کنند ، استخراج کلمات کلیدی رقبا است. اگر لیستی از کلمات کلیدی از سایت های تجاری رقیب خود دارید ، باید عباراتی را که صفحه خاصی برای آنها وجود ندارد و در نتایج جستجوی Google نشان داده نمی شوند ، از بین آنها انتخاب کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای برخی افراد ممکن است دشوار باشد ، باید به شما بگویم که اگر اولین قدم ذکر شده در این مقاله را به بهترین شکل بردارید ، بدیهی است که تحقیق در مورد کلید واژه شما نیز موفقیت آمیز خواهد بود. دلیل این امر این است که شما در اولین قدم از اهداف شغلی خود به خوبی آگاه خواهید بود و با این اهداف می توانید بهترین موضوعات را برای شناسایی کلمات کلیدی در نظر بگیرید.

بهینه سازی سایت در گوگل

3) بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوای سایت شما ، اگر به درستی انجام شود ، به طور چشمگیری سایت شما را بهبود می بخشد. به همین دلیل است که این مورد در آموزش های بهینه سازی سایت Google بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین ، شما باید روش های او را با دقت و اغلب استفاده کنید.

اولین مشکلی که هنگام بهینه سازی محتوای سایت با آن روبرو می شوید عناوین شماست. عنوان ها بهترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی شما هستند. با یک جستجوی ساده خواهید فهمید که همه وب سایت های برتر که هنگام وارد کردن کلمات کلیدی مختلف رتبه خوبی کسب کرده اند بارها و بارها از کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه خود استفاده کرده اند.

نکته بعدی که هنگام بهینه سازی محتوای وب سایت خود باید به آن توجه کنید ، ایجاد یک توضیحات عالی است. باورش شاید کمی سخت باشد ، اما توضیحات متا تأثیر زیادی در رتبه بندی یک سایت دارد و Googlebot توجه ویژه ای به آن دارد.

در توضیحات متا و همچنین عناوین سایت ، ما باید از کلمات کلیدی خود استفاده کنیم. البته به خاطر داشته باشید که توضیحات متا لازم نیست مانند برچسب ها ساختار داشته باشند و شما باید کلمات کلیدی خود را در جملات معنی دار قرار دهید.

نکته مهمی که می توانید از آن چشم پوشی کنید این است که بهتر است برای صفحات خود یک نقشه سایت XML ایجاد کنید. ایجاد یک نقشه سایت به خزنده Google کمک می کند تا صفحات وب سایت شما را در کمترین زمان ایندکس و خزنده کند. این به طور طبیعی باعث بهبود رتبه سایت شما می شود.

4) بررسی و انجام دوباره مراحل بالا

اغراق نمی کنیم اگر بگوییم این مرحله خیلی مهمتر از مراحل دیگر است! بهبود تمام فعالیت های شما در طولانی مدت به این مرحله بستگی دارد. هر مدیر وب سایت باید از ابتدا پس از چند ماه فعالیت های خود را تجزیه و تحلیل کند. فقط در این صورت است که می توانید موفق شوید. بنابراین پس از اینکه سه مرحله فوق را به بهترین روش انجام دادید ، پس از مدتی باید همه آنها را از ابتدا بررسی کرده و بیشتر روی مناطقی که فکر می کنید با مشکل روبرو هستند کار کنید. این به خوبی می تواند به هدف نهایی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × چهار =

فهرست