بازاریابی شبکه های اجتماعی و استراتژی های اعجاب انگیز آن

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین مباحث دنیای مجازی امروز است. همانطور که سئو استراتژی های بازاریابی بسیار خوبی برای سایت های مختلف دارد ، شبکه های اجتماعی نیز باید از انواع استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین مباحث دنیای مجازی امروز است. همانطور که سئو استراتژی های بازاریابی بسیار خوبی برای سایت های مختلف دارد ، شبکه های اجتماعی نیز باید از انواع استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

تخمین زده می شود که حدود نیمی از جمعیت جهان کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند. از همه آنها ، فیس بوک حدود 2.5 میلیارد کاربر و واتس اپ حدود 1.6 میلیارد کاربر فعال دارند. اینستاگرام ، یکی از دستاوردهای فیس بوک ، یک میلیارد کاربر دارد.

اگرچه فیس بوک رهبر تمام شبکه های اجتماعی است ، اما مردم هنوز هم وقت خود را در سیستم عامل های دیگر سپری می کنند. YouTube ، Twitter ، LinkedIn ، Pinterest و TikTok در حال حاضر از محبوب ترین رسانه های اجتماعی غیر فیس بوکی هستند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با بازاریابی سنتی کاملاً متفاوت است. فقط در سال 2018 ، 74 میلیارد دلار برای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سراسر جهان هزینه شده است. این بدان دلیل است که بازاریابی در شبکه های اجتماعی نسبت به تبلیغات سنتی نتایج و بازگشت سرمایه بهتری دارد.

اکنون که به اهمیت و جایگاه شبکه های اجتماعی پی بردید ، در ادامه این مقاله ، بهترین و کاربردی ترین راهکارهای عالی و تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی را مرور خواهیم کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شروع به تولید استوری اینستاگرام کنید

همانطور که در ابتدا ذکر شد ، اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد. و تقریبا نیمی از کاربران آن هر روز از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند. در نتیجه ، مکانی است که می توانید از آن به عنوان بستر بازاریابی استفاده کرده و درآمد خوبی کسب کنید.

بنابراین اگر می خواهید کاربران خود را داشته باشید و از آنها بخواهید به طور منظم داستان های پروفایل اینستاگرام خود را دنبال کنند ، باید نکات آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی را در گردش کار خود پیاده سازی کنید.

اگر شما هم قصد استفاده از استوری های اینستاگرام را دارید ، در اینجا بهترین روش های ایجاد داستان های محبوب اینستاگرام آورده شده است:

  • از هشتگ ها استفاده کنید
  • محل فرود
  • نظرسنجی های هدفمند انجام دهید و کاربران را به شرکت دعوت کنید
  • از هشتگ های بروزرسانی استفاده کنید
  • از فرمت های مناسب عکس و فیلم متناسب با محتوای تلفن همراه خود استفاده کنید
  • مهمترین و به روزترین داستانهای خود را در موارد برجسته قرار دهید
  • از پیوندها استفاده کنید
  • در داستان های خود از CTA های قدرتمند استفاده کنید

شروع کار با تبلیغات YouTube

یوتیوب با حدود 2 میلیارد کاربر بزرگترین و فعال ترین شبکه اجتماعی ویدیویی است. به طور متوسط ​​، کاربران آن هر بار که YouTube را باز می کنند حداقل 40 دقیقه در این شبکه اجتماعی هستند.

اگر کاربر YouTube هستید ، از تبلیغات YouTube قبل و در طول فیلم های پخش شده آگاه هستید. برای لحظه ای تصور کنید که به درون جهان ارل که توسط کارما هدایت می شود ، منتقل شده اید. این یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی در شبکه های اجتماعی است که می توانید در روند تجارت خود استفاده کنید.

البته به خاطر داشته باشید که با توجه به فیلتر شدن این رسانه قدرتمند در کشور ما ، بهتر است از سایت های مشابهی که فعالیت داخلی دارند استفاده کنید ، آپارات بستر مناسبی برای اجرای نکات آموزشی بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

استفاده از IGTV برای بازدید بیشتر

اگر انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای اینستاگرام در نظر بگیریم ، IGTV یکی از بهترین میزبانانی است که قبل از استفاده در اینستاگرام ، یک برنامه مستقل بود.

قبل از اینکه این ویژگی به اینستاگرام اضافه شود ، بازاریابان و همچنین کاربران این شبکه اجتماعی در بدست آوردن اطلاعات مفید زیادی درباره یک محصول یا خدمات مشکل داشتند. اما اکنون می توانید بر اساس اصول و روش های آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی به راحتی تجارت خود را توسعه دهید.

بنابراین برای تهیه ویدئوهای با کیفیت و با ارزش و همچنین دریافت بازخورد و تعامل بیشتر با کاربران ، فیلم های خاص IGTV را تولید و به اشتراک بگذارید. در اینجا هفت نکته مفید برای شروع کار با بازاریابی IGTV آورده شده است:

  1. فیلم ها را در قالب اینستاگرام (عمودی) ایجاد کنید
  2. محتوای ویدئویی خود را کوتاه و واضح نگه دارید (اطلاعات باید همزمان زیاد باشد).
  3. پس زمینه ها یا مکان های مختلف را برای فیلمبرداری از فیلم خود انتخاب کنید (این امر به ایجاد علاقه بصری در مخاطبان کمک می کند).
  4. نمایش ها و مصاحبه های سرگرم کننده انجام دهید (از مرتبط بودن آنها اطمینان حاصل کنید).
  5. زیرنویس را به فیلم های خود اضافه کنید (این باعث می شود کاربران بی صدا تماشای فیلم ها را راحت کنند)
  6. برای ارسال پیام های مهم در طول فیلم از متن های Pop-Up استفاده کنید.
  7. جلدهای جذاب ایجاد کنید که حاوی عبارات کلیدی مورد نظر شما باشد.

بازاریابی ویدئویی به صورت live

یکی از تکنیک های بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده از روش های جدید و متفاوت است. شبکه های اجتماعی از روش ها و استراتژی هایی استفاده می کنند که بر اساس آنها اهمیت فیلم ها نیز افزایش یافته است.

با توجه به اینکه کاربران یک سوم وقت خود را به تماشای فیلم های آنلاین می گذرانند ، بازاریابی ویدئویی اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی موفق بازاریابی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. به همین دلیل ، 87٪ از بازاریابان از ویدیو برای بازاریابی محتوا و مارک های خود استفاده می کنند.

بدیهی است که با توجه به این موضوع ، همه مشاغل و بازاریابان آنها از ویدئو در گردش کار خود استفاده می کنند. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که یک قدم جلوتر بروید و از ویدئوی زنده در بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.

فیلم های زنده آینده بازاریابی ویدیویی است. علاقه مردم به تماشای فیلم های زنده بیشتر از فیلم های از قبل ضبط شده است. زیرا این فیلم ها قابل اطمینان ترند. کاربران می دانند که هیچ ویرایشی در آنها وجود ندارد و آنچه می بینند درست و بدون نظارت است.

طبق آمار ، به طور کلی ، حدود 80٪ از کاربران وب سایت اعتماد بیشتری به فیلم ها برای خرید یک محصول یا خدمات تجاری دارند و بر اساس آنها تصمیم نهایی خود را می گیرند. در نتیجه ، اگر هنوز از ویدیوی زنده در شبکه های اجتماعی استفاده نکرده اید ، پیشنهاد می کنیم فوراً اقدام کنید. از این طریق می توانید در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود کمک بسیاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده + 11 =

فهرست