ریدایرکت چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

تغییر مسیر یکی از مهمترین مفاهیم سئو است. اگر وب سایت شما تغییر کند و به یک URL جدید احتیاج دارید ، دقیقاً چه کاری باید انجام دهید؟ یا برخی از پیوندهای وب سایت شما تغییر کرده است و می خواهید مطمئن شوید کاربران به همان محتوای پیوند قبلی دسترسی دارند؟

تغییر مسیر یکی از مهمترین مفاهیم سئو است. اگر وب سایت شما تغییر کند و به یک URL جدید احتیاج دارید ، دقیقاً چه کاری باید انجام دهید؟ یا برخی از پیوندهای وب سایت شما تغییر کرده است و می خواهید مطمئن شوید کاربران به همان محتوای پیوند قبلی دسترسی دارند؟

تغییر مسیر URL می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. در ادامه ، بررسی می کنیم که ماهیت تغییر مسیر چیست و برای چه استفاده می شود. ما همچنین بررسی می کنیم که انواع تغییر مسیرها چیست و در چه دوره هایی از تجارت می توانند به شما کمک کنند.

ریدایرکت چیست؟

تعاریف زیادی برای مفهوم تغییر مسیر چیست. اما در این بخش سعی شده است این مفهوم را به ملموس ترین شکل ممکن برای شما بیان کنیم. هدایت URL یک URL شما را به آدرس دیگری نشان می دهد. به عنوان مثال ، فرض کنید آدرسی مانند “oldsite.com” دارید و می خواهید در عوض بازدیدکنندگان به “newsite.com” هدایت شوند. در اینجا می توانید از ریدایرکت استفاده کنید تا این کار را به راحتی انجام دهید. سپس همه در URL قدیمی شما به URL جدیدی که در نظر دارید هدایت می شوند.

ریدایرکت 301 و 302

انواع ریدایرکت ها

نکته مهمی که باید بدانید این است که روشهای مختلفی برای استفاده از URL های تغییر مسیر وجود دارد. در اینجا انواع تغییر مسیرها وجود دارد:

ریدایرکت 301

یکی از مهمترین مواردی که یک سئوکار یا فعال باید بداند این است که تغییر مسیر 301 چیست و دقیقاً به چه معناست. 301 تغییر مسیر در واقع هدایت مجدد دائمی است.

301 ریدایرکت یکی از پر کاربردترین وب سایت هاست. این سبک از تغییر مسیر در واقع می تواند نقش مفیدی در دستیابی به اهداف سئو داشته باشد. دلیل این امر این است که حدود 90٪ از آب پیوند صفحه را به آدرس جدید هدایت می کند.

juice juice اصطلاحی است که در دنیای سئو استفاده می شود و در واقع مقداری است که از یک صفحه یا سایت به سایت دیگر منتقل می شود.

ریدایرکت 302

Redirect 302 موقتی تر است و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع از تغییر مسیر 302 استفاده می شود ، به دلایلی می خواهید برای مدت زمان محدودی از ریدایرکت استفاده کنید و پس از مدتی دو بار به آدرس اصلی بازگردید.

این هدایت ها بیشتر وقتی استفاده می شود که کسی بخواهد مشکلات بارگیری وب سایت خود را حل کند. با این حال ، استفاده از این تغییر مسیرها ممکن است مفید باشد.

Meta Refresh

به روزرسانی متا به طور کلی هنگام بارگذاری یک صفحه استفاده می شود. این نوع تغییر مسیرها در سطح صفحه رخ می دهد. در سطح سرور نیست. درست مثل دو نوع قبلی. این یکی از انواع ریدایرکت ها است که سرعت کمی دارد و چند ثانیه به عنوان عددی برای انتظار به کاربر نشان می دهد. در نتیجه ، می تواند تأثیر قابل توجهی در تجربه کاربر داشته باشد.

Meta Refresh آب پیوند را نیز منتقل می کند. در نتیجه ، اگر نگران استفاده SEO خود از این دسته از تغییر مسیر هستید ، باید بگوییم که مشکلی نخواهید داشت. اما مسئله این است که این تغییر مسیرها نمی توانند به اندازه 301 تغییر مسیرها موثر باشند.

چه زمانی باید از یک ریدایرکت استفاده کنیم؟

مهمترین زمان استفاده از تغییر مسیر زمانی است که می خواهید در وب سایت خود تغییری ایجاد کنید و نمی خواهید کاربران با خطای 404 روبرو شوند. یا نمی خواهید ارزش پیوند را از دست بدهید و می خواهید این مقدار را به صفحه دیگری منتقل کنید.

با این وجود ، در اینجا دلایل اصلی استفاده مدیر سایت از ریدایرکت ها ذکر شده است:

وجود محتوای تکراری در سایت

محتوای تکراری در واقع محتوایی است که بیش از یک بار در وب سایت شما استفاده شده است.

مهم است که بدانید وقتی چندین نسخه از محتوای یکسان در سایت وجود دارد ، در واقع شما کار را برای گوگل دشوار می کنید و مانعی در روند خزیدن وب سایت خود توسط Google ایجاد می کنید. وقتی Google با این نوع محتوا در یک وب سایت روبرو می شود ، برای او دشوار است که بفهمد کدام محتوا محتوای اصلی است که شما می خواهید Google در صفحات نتایج جستجو نمایش دهد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، توصیه می شود که از هدایت 301 برای هدایت محتوای تکراری به محتوای اصلی استفاده کنید. این به شما کمک می کند در آن صفحه رتبه بهتری داشته باشید و تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

آیا میدانید ریدایرکت چیست

تغییر دامنه

وقتی می خواهید دامنه وب سایت خود را تغییر دهید ، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از تغییر مسیر است. تغییر مسیرها به کاربران شما کمک می کند تا دوباره به وب سایت و نام تجاری شما دسترسی پیدا کنند.

مطمئناً ، اگر می خواهید دامنه داده های خود را تغییر دهید و روند فعالیت ها و تجارت خود را به طور کلی تغییر دهید ، استفاده از تغییر مسیر به آدرس دامنه خود ممکن است کمی نامناسب به نظر برسد.

استفاده از دامنه های متعدد

برخی از افراد از دامنه های متعددی برای به روز نگه داشتن نام تجاری خود و پویایی استفاده می کنند. در این حالت ، آنها معمولاً از دامنه های دیگر به دامنه اصلی خود تغییر وضعیت می دهند تا کاربران بتوانند با دامنه اصلی نام تجاری خود ارتباط برقرار کنند.

با یک جستجوی ساده خواهید فهمید که تعداد افرادی که از این روش استفاده می کنند بسیار زیاد است. با استفاده از هدایت از این طریق ، می توانید میزان بازدید صفحات سایت خود را چندین برابر کنید. حتی وب سایت های بزرگی مانند آمازون نیز از این روش در استراتژی های خود استفاده می کنند.

سخن پایانی

سرانجام ، اگر می فهمید تغییر مسیر چیست یا چه مواردی از تغییر مسیرها مانند Redirect 301 استفاده می شود ، باید بگوییم که تغییر مسیرها در واقع ابزارهای بسیار ارزشمندی هستند که توسط بسیاری از مدیران وب استفاده می شود.

البته توجه داشته باشید که استفاده نادرست از این ابزار مفید می تواند به وب سایت شما آسیب برساند و در آینده ای نه چندان دور توسط موتور جستجوی گوگل مجازات خواهید شد. زیرا پیوندها یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی صفحات صفحات توسط گوگل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

7 + نه =

فهرست