مراحل نوشتن محتوای آموزشی خارق العاده

نوشتن مطالب آموزشی ، مانند همه مقالات و مطالب موجود ، رعایت اصول خاصی را می طلبد. نوشتن محتوای سایت یا هر محتوای دیگری که قرار است آموزشی باشد ، در مراحل تولید به دقت و مهارت بیشتری نسبت به سایر مطالب نیاز دارد. اگر توجه کنید این بی توجهی به نوع تدریس است که باعث فرار اکثر دانش آموزان از مدرسه شده است!

نوشتن مطالب آموزشی ، مانند همه مقالات و مطالب موجود ، رعایت اصول خاصی را می طلبد. نوشتن محتوای سایت یا هر محتوای دیگری که قرار است آموزشی باشد ، در مراحل تولید به دقت و مهارت بیشتری نسبت به سایر مطالب نیاز دارد. اگر توجه کنید این بی توجهی به نوع تدریس است که باعث فرار اکثر دانش آموزان از مدرسه شده است!

اگر وب سایتی دارید که تمام هدف و هدف آن نوشتن محتوای آموزشی است ، بسیار مهم است که این کار را به بهترین شکل انجام دهید. زیرا عدم رضایت کاربران از مقالات آموزشی شما ، کلیه فعالیت های شما را بی نتیجه می کند.

به طور کلی ، آنچه در هر نوع آموزش خستگی را از معلم برطرف می کند ، بازخورد مثبت فراگیران است. کسی که محتوای خوبی برای آموزش ارائه نمی دهد ، به طور طبیعی نباید انتظار داشته باشد که کاربران بازخورد خوبی بگیرند.

به همین دلیل ، در این مقاله سعی کرده ام مهمترین ترفندهایی را که می توان به شما کمک کرد روند نوشتن مطالب آموزشی شما به میزان قابل توجهی جالب و مفید باشد ، برای شما بیان کنم.

در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با نوشتن یک محتوای خوب پاسخ داده ایم

  • چگونه مطالب خوب بنویسم؟
  • محتوا نویسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • چرا ما نیاز به تولید محتوا داریم؟
  • محتوای با ارزش و خوب چه تاثیری در وب سایت من دارد؟

مخاطبان چه نوع محتوایی را میپسندند؟

اولین سوالی که از خود می پرسید این است که چرا باید محتوا تولید کنم؟ هدف از نوشتن این مطالب چیست؟

برای تولید این محتوا ، چه نوع مخاطبی قصد بازدید از مقاله خود را دارم؟

آیا مخاطبی که می خواهم از مطالب من بازدید کند و آن را بخواند نیاز آنها را برآورده می کند یا خیر؟

بنابراین بدانید که تولید محتوای بی کیفیت جز بازگشت کاربران به سایت شما کاری ندارد. بنابراین همیشه این سوال را از خود بپرسید.

ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و سپس براساس نیازهای آنها محتوا تولید کنید.

محتوایی که من تولید کرده ام هدفمند است؟

همانطور که اشاره کردیم ، ما باید هدف خود را مشخص کنیم. اگر کسی از ما بپرسد هدف شما از تولید محتوا چیست ، باید بتوانیم به طور واضح پاسخ دهیم.

بسیار مهم است که ما بیهوده محتوا تولید نکنیم. همیشه قبل از شروع مقاله هدف خود را تعیین کنید.

کاربران چه نوع محتوایی را دوست دارند؟

آره! مطالب دست اول و تازه.

مطالب تکراری و قدیمی ممنوع است !!!

برای تغذیه کاربران محتوای جدید و خلاقانه ایجاد کنید. شما باید محتوایی خلاقانه ایجاد کنید و کاربر را به ادامه خواندن ترغیب کند.

می توانید از عکس های خلاقانه و واقع گرایانه استفاده کنید و به کاربر فرصت دهید بین متن ها استراحت کند. همیشه از روشهایی استفاده کنید که رضایت کاربر را جلب کند.

بهبود محتوای آموزشی آنلاین

شما بارها و بارها جمله “محتوا سلطان است” را در بازاریابی اینترنتی شنیده اید. شاید باورش سخت باشد ، اما هیچ چیز به اندازه محتوای آنلاین نمی تواند به سیستم آموزشی شما کمک کند:

  • محتوا می تواند به شما در ایجاد اقتدار آموزشی کمک کند
  • مطالب می تواند بسیاری از فراگیران را تحریک کند
  • محتوا به آموزش ارزش می بخشد

بنابراین در ادامه نحوه تولید یک محتوای آموزشی عالی که مورد پسند افراد مختلف باشد را بررسی خواهیم کرد.

تصور کنید که در وضعیت زیر قرار دارید ، به عنوان مثال ، مربوط به یک محتوای عالی آموزشی است. در این حالت ، شما دوره آموزشی خود را به طور کلی آغاز کرده اید و مراحل زیر را برای دوره آموزشی خود انجام داده اید:

  • شما اهداف یادگیری را تعریف کرده اید
  • شما مخاطبان هدف و نیازهای آموزشی آنها را تجزیه و تحلیل کرده اید
  • شما همچنین ابزارهای آموزشی خود را مشخص کرده اید

پس از انجام مراحل فوق ، نوبت به تجزیه و تحلیل موضوع می رسد. این دقیقاً مرحله ای است که برای جذابیت بیشتر باید روی آن کار کنید. شما باید دریابید که در فرآیند نوشتن محتوای آموزشی از چه اطلاعاتی باید استفاده کنید.

تحریر محتوای آموزشی

تجزیه و تحلیل موضوع آموزش

برای داشتن عملکرد عالی در این بخش ، باید محتوای آموزشی ارائه شده توسط رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید دریابید که آنها از چه تکنیک هایی برای جذب بهتر مخاطب استفاده کرده اند. یا اینکه از چه روشی برای کاهش خستگی مقالات خود استفاده کرده اند. موفقیت رقبای خود را بر اساس بازخوردی که کاربران از محتوای خود نشان داده اند بسنجید.

پس از آن ، باید مراحل نوشتن محتوای سایت خود را بررسی کنید. آیا محتوای آموزشی قبلی شما با وب سایت های رقیب هم تراز است؟ اگر در حال یادگیری بودید ، وب سایت خود یا رقیب خود را ترجیح می دهید؟

پس از انجام این کارها ، شرایط یادگیری موضوعی را که می خواهید بررسی کنید. یعنی مشخص کنید مخاطبان شما برای یادگیری موضوع به چه چیزهایی نیاز دارند. برای انجام این کار ، باید به لیست سوالات زیر بسیار دقیق پاسخ دهید:

  • برای رسیدن به هدف یادگیری شما ، فراگیران از قبل باید چه بدانند؟
  • فراگیران برای یادگیری موفقیت آمیز به چه مهارت هایی نیاز دارند؟
  • چه نکاتی می تواند به کاربران در درک بهتر مطالب کمک کند؟
  • رایج ترین اشتباهاتی که مردم در این موضوع مرتکب می شوند کدامند؟

مخاطبان سایت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

این موارد خیلی سریع شما را به سطوح بالاتر نوشتن محتوای آموزشی می رساند.

چند ترفند ساده برای بهبود محتوا

هنگامی که مراحل فوق را به بهترین شکل انجام دادید ، باید تولید محتوای آموزشی را شروع کنید. در اینجا چند ترفند آورده شده است که ممکن است ساده به نظر برسند اما ناخواسته برای مخاطب بسیار مهم هستند.

  • متن شما باید آسان ، واضح و سازگار باشد
  • از اصطلاحاتی استفاده نکنید که برخی از افراد ممکن است آن را درک نکنند
  • قالب محتوا باید بهینه باشد. قلم مناسب ، طول پاراگراف ، اندازه قلم ، رنگ متن و موارد مشابه
  • فاصله کافی بین پاراگراف ها قرار دهید
  • متن آموزش باید محدود باشد. هر چقدر جذابیت نوشتن شما باشد ، مردم از خواندن متن های طولانی خسته می شوند
  • از اینفوگرافی استفاده کنید
  • تصاویر شما باید جذاب باشند
  • فیلم می تواند به شما کمک کند تا موضوع آموزشی خود را بهتر درک کنید
  • هنگام نوشتن ، باید تمام مدت خود را در جای مخاطب قرار دهید

مطمئناً امکان اجرای همه این موارد در اولین تولید محتوای آموزشی شما وجود ندارد. سعی کنید تا حد ممکن تمرین کنید؛ متن های مختلف و لحن های مختلف نوشتن را بررسی کنید. قطعاً نکات مفیدی در آنها خواهید یافت.

محتوای آموزشی را بنویسید که مرتبط است

شاید تعجب کنید که چند بار افراد سعی در نوشتن محتوایی دارند که مربوط به مخاطبان هدف آنها نباشد یا ارتباطی با تمرکز آنها نداشته باشد.

سازمانهایی که می خواهند مخاطبان خود را افزایش دهند و دیدگاه آنها را جذب کنند ، به ویژه از طریق نتایج جستجوی ارگانیک ، باید اطمینان حاصل کنند که موضوعات و محتوای آنها نقاط درد ، نیازها یا هر آنچه را که مخاطب جستجو می کنند هدف قرار می دهد. به هم ربط دارند.

متناسب با هدف مخاطبان مورد نظر، محتواهای خود را تنظیم کنید

در بازاریابی ورودی ، تمرکز بر نوشتن محتوایی که به مخاطبان شما می رسد مهم است. برای انجام این کار ابتدا باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه می خواهند. این شامل ایجاد و استفاده از خریدار است که باید با آن آشنا باشید.

این روش ها به شما کمک می کند تا بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند ، چه کاری انجام می دهند ، به دنبال چه هستند ، و انواع چالش هایی که با آنها روبرو هستند

بخشی از این فرآیند همچنین دانستن این است که چه نوع خدمات یا محصولی را استفاده می کنند یا ممکن است در آینده بخواهند خریداری کنند. محتوایی ایجاد کنید که در مورد مردم و نیازهای آنها صحبت کند.

خاص باشید و در نوشتن محتوا، از مثالهای واقعی استفاده کنید

یک روش معمول که من اغلب در وبلاگ ها می بینم این است که آنها اغلب به روشی کاملاً عمومی نوشته می شوند. اگرچه ممکن است گاهی اوقات رسیدن به بالای خواننده های قیف (TOFU) خوب باشد ، اما ذکر مثالهای دقیق تر یا دقیق تر ، همچنین برای کسانی که قیف بیشتری دارند (مشتری واقعی) و تمایل به این نوع دارند ، بسیار مهم است. . از اطلاعات دقیق

هنگامی که کار خود را با توضیحات انجام دادید ، می توانید نمونه های واقعی را ارائه دهید تا به آنها کمک کند تا نحوه استفاده از این دانش را درک کنند.

این فرصت به شما این فرصت را می دهد تا تخصص و تجربه صنعت خود را در آن زمینه خاص به نمایش بگذارید و نشان دهید که چگونه با چالش های موجود در فرآیندهای خود روبرو شوید و یا مشکلات مشتریان خود را حل کنید.

در پایان ، باید بگویم که پیروی از نکات این مقاله ، نه تنها محتوای آموزشی ، بلکه بیشتر محتوای وب سایت های مختلف را می توان وارد کرد. زیرا رضایت کاربر در همه این ترفندها هدف اصلی است. محتوای عالی همچنین می تواند SEO شما را تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

8 + سه =

فهرست